صفحه اصلی / اسلایدر / نماز عید فطر در سراسر کشور برگزار می‌شود
نماز عید فطر در سراسر کشور برگزار می‌شود

روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:

نماز عید فطر در سراسر کشور برگزار می‌شود

کسب و کار نیوز - رییس جمهور گفت: در زمینه مقابله با ویروس کرونا شرایط فردای ما بدتر از امروز ‌نخواهد بود. در آینده شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،‌ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا،‌ اظهار کرد: دوران ویروس کرونا تمام نشده، ولی شرایط ما از دیروز بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مقابله با ویروس کرونا شرایط فردای ما بدتر از امروز ‌نخواهد بود. در آینده شرایط بهتر خواهد شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه به نظر من از پیک اصلی در کشور عبور کردیم،‌ افزود: شرایط با روز اول متفاوت است؛ اما در عین حال کاملا باید حواسمان جمع باشد و فکر نکنیم تمام‌ شده است.

روحانی بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند را باید تا اطلاع ثانوی داشته باشیم. برخی عادات را برای یک مدتی باید فراموش کنیم. قرار شده بود هر کسی که فهمیدیم مبتلاست باید به خود او، خانواده‌اش و محل کارش ابلاغ کنیم؛ اما این کار بعضا انجام نشده؛ من چند مورد را اتفاقی بررسی کردم دیدم به خودش هم اطلاع داده نشده بوده یا به محل کار و خانواده هم گفته نشده؛ این مصوبه ستاد بوده و ضروری است.

روحانی با تاکید بر اینکه ما از پیک اصلی کرونا عبور کرده ایم، تاکید کرد: من در لحظه های اول خطری را از سوی رسانه های بیگانه احساس کردم که میخواستند کشور را تعطیل کنند. اما به خدمات ضروری و کالاهای اساسی نیاز بود و ما محکم ایستادیم و این خدمات به مردم داده شد.

رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه در زمینه آموزش باید کار کنیم، اظهار داشت: فاصله گذاری اجتماعی به صورت هوشمند باید ادامه یابد، باید مدتی عادات گذشته چون دست دادن و در آغوش گرفتن را فراموش کنیم، فرد مبتلا باید فوراً از جامعه خارج شود. کسی که از طریق کیت مثبت شده باید به خانواده، محل کارش و خودش گفته شود که اجرا نشده است.

وی ادامه داد: ناهماهنگی هایی بین پزشکان است که در مورد نوع تست ها انجام می شود. ما باید دستورالعمل هایی قاطع برای پزشکان داشته باشیم. افراد مبتلا باید قرنطینه شوند. مساله دیگر بیمار یابی است که بتوانیم سریع تر از این دوران عبور کنیم.

روحانی تاکید کرد: ما باید مردم را برای زندگی چند ماهه با ویروس کرونا آماده کنیم. دوره کرونا تمام نشده است. ببینید کشورهایی که از ما پولدارترند و تجهیزات بهداشتی بهتری دارند، چگونه در مبارزه با کرونا مانده اند.

وی تصریح کرد: ما باید برای افرادی که در کشورمان مشکلاتی برایشان ایجاد شده بسته های حمایتی در نظر بگیریم. دولت به تنهایی قادر نیست؛ اما همه کمک می کنند. همه در صحنه هستند. شرکت های دانش بنیان بار بسیار سنگینی در پیش دارند شاید همین محققان به درمان رسیدند. واکسن دوره طولانی دارد و بعیده به امسال برسد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.