صفحه اصلی / اصناف / وجود پنبه در حلیم دروغ است
وجود پنبه در حلیم دروغ است

وجود پنبه در حلیم دروغ است

کسب و کار نیوز- رییس اتحادیه کباب، ‌چلو کباب و غذاهای سنتی تهران، وجود پنبه در حلیم را دروغ دانست و اعلام کرد گوشتی که چندین ساعت پخته و رشته رشته می‌شود، شکلی شبیه الیاف و پنبه پیدا می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، برخی گزارش‌های رسیده خبر از وجود پنبه در حلیم را می دهد و برخی از مخاطبان نیز معتقدند که فروشندگان به جای گوشت در حلیم از پنبه استفاده می‌کنند. موضوعی  حسین محمدی، رییس اتحادیه کباب، چلوکباب و غذاهای سنتی تهران آن را رد کرد. حسین محمدی با بیان اینکه وجود پشم، پنبه و الیاف در داخل حلیم و آش شله قلمکار دروغ بزرگی بوده و به نوعی توهین به ایرانیانی است که از سال‌های گذشته این غذاهای سنتی در سفره‌ افطاریشان جایگاه ویژه‌ای داشته است،گفت: گوشت وقتی ۸ ساعت پخته می‌شود، بافت گوشت از هم جدا می‌شود، شکلی رشته رشته و خلال به خود می‌گیرد و سپس این گوشت با پاروی سنتی کوبیده شده و مجددا ۸ ساعت با نشاسته، عصاره و لعاب سفید گندم مخلوط می شود، وقتی در آبکش شسته شود، حالتی مانند الیاف و پنبه پیدا می کند.

وی ادامه داد: هرکسی به این موضوع شک دارد، می تواند آن را به آزمایشگاه ببرد و متوجه شود که غیر از گوشت در حلیم از چیز دیگری استفاده نمی شود.رییس اتحادیه کباب، ‌چلو کباب و غذاهای سنتی تهران با اشاره به اینکه بر تمام واحدهای عرضه آش و حلیم نظارت می شود،‌ اضافه کرد: وجود پنبه در حلیم شایعه و دروغ است.وی در پایان به قیمت مصوب آش و حلیم اشاره کرد وگفت: قیمت هرکیلو حلیم و آش شله قلمکار ۲۵ هزارتومان و قیمت انواع آش بدون گوشت ۲۲ هزار تومان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.