صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / آنلاین ها خط دهنده کسب و کارهای سنتی در دوران کرونا
آنلاین ها خط دهنده کسب و کارهای سنتی در دوران کرونا

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

آنلاین ها خط دهنده کسب و کارهای سنتی در دوران کرونا

کسب و کار نیوز - رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: «اولین و اصلی ترین تاثیری که کرونا روی تجارت خارجی ما گذاشته، بحث انسداد مرزهاست.»

به گزارش کسب و کار نیوز، کیوان کاشفی ادامه داد: «با توجه به اینکه نزدیک به دو ماه است که مرزهای ما یا عمدتا مسدودند یا اگر هم باز است در حد رفت و آمد ریلی و یا کشتی است که با حداقل ها انجام می شود. کرونا باعث پایین آمدن سطح تقاضا به واحدهای ما خواهد شد و مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است. امیدواریم به زودی به تدریج مرزها به خصوص با کشورهای همسایه مثل عراق روی مسیر بیایند و بازگشایی شوند. البته همه مرزها با رعایت پروتکل ها بازگشایی می شوند. البته همین رعایت پروتکل ها رفت و آمدها را دشوار و گاهی مسدود کرده است. بخش دیگر برمی گردد به اینکه متاسفانه رفت و آمد تجار و بازرگانان بسیار مشکل است و تقریبا عملیاتی نیست به خصوص به برخی کشورها که برای ما حالت محوریت دارند مثل عراق، ترکیه و روسیه که در حال حاضر در قرنطینه هستند. بنابراین این دست اتفاقات باعث شده در آمار تجارت در فروردین امسال نسبت به سال قبل کاهش زیادی را مشاهده کنیم و قطعا در اردیبهشت هم همین حالت ادامه خواهد داشت. امیدواریم در خرداد ماه با کم شدن این ضوابط و با راه افتادن نسبی کارهای تجاری مقداری شاهد بهبود آن باشیم.»

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در پاسخ به سوال «کسب و کار» مبنی بر اینکه کرونا چه فرصتی را در اختیار کسب و کارهای اینترنتی قرار داد، گفت: «اوج پیروزی بر کرونا مربوط به همین کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی بود که در پی آن مردم هم به این نوع کسب و کارها علاقه نشان دادند. همچنین از نظر سلامتی، ایمن تر بود و در زمانی که تمام واحدهای ما چه در حوزه خدمات، اصناف و حتی تولیدی ها به جهت کم شدن تقاضا و روند نزولی صادرات به سمت تعدیل نیرو حرکت می کردند، کسب و کارهای اینترنتی همه در جذب نیرو می کوشیدند، آگهی های جذب نیروی زیادی را می دیدیم و این نشان از رونقی داشت که در این حوزه به وجود آمده است. درست است که این نوع بیماری و ارتباط کمتر گرفتن یکی از عوامل مهم بود و معمولا آن نوع خرید کردن و گشتن حالت خاص خود را خواهد داشت و نمی شود ما آنها را نادیده بگیریم؛ اما کرونا نشان داد که واقعا فضاهای فروش کسب و کارهای اینترنتی یکی از آینده های اقتصاد کشورهاست و همه باید روی این نوع کسب و کارها زوم کنند. نه تنها در ایران، که در دنیا هم شرکت های آمازون و.. را می بینید که چه خرید و فروش هایی را در این ایام انجام دادند و به سمت این فروشگاه ها استقبال و علاقه مندی زیاد بود. ازاین رو در این حوزه دیدگاه های جدیدی در حال به وجود آمدن است که لزوم توجه به تجارت الکترونیک را گوشزد می کند و به نظر می رسد بخشی از فعالیت های کسب و کاری به خصوص در حوزه اصناف و فروشندگی به یک شکلی مجبورند که اگر تا امروز هم مقاومت کرده بودند خودشان را با کسب و کارهای اینترنتی هماهنگ و مچ کنند؛ یعنی خط دهنده کسب و کارهای اینترنتی خواهند بود. سنتی ها باید در کنار کسب و کارهای اینترنتی قرار بگیرند که با یک دست واسطه و با واسطه گری این نوع کسب و کارها بتوانند اجناسشان را بفروشند و به دست مردم برسانند لذا یک انقلابی بود که کرونا در این حوزه به وجود آورد و قطعا آینده روشن تری نیز در پیش خواهند داشت.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.