صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / ظرفیت تجارت الکترونیک برای عبور از بحران کرونا
ظرفیت تجارت الکترونیک برای عبور از بحران کرونا

مهدی پورقاضی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

ظرفیت تجارت الکترونیک برای عبور از بحران کرونا

کسب و کار نیوز - مهدی پورقاضی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران گفت: «کرونا هزینه های تولید و کارخانه ها را بالا برده است. به دنبال آن قیمت تمام شده بالا رفته و میزان رقابت پایین آمده است. در این میان اصناف زیرپله ای که پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند به اصنافی آسیب می زنند که با دقت بیشتری پروتکل ها را اجرا می کنند.»

به گزارش کسب و کار نیوز، پورقاضی در ادامه گفت: «در این میان کرونا باعث شده که مرزهای خروجی کشور بسته شود. در حال حاضر سه ماه است که مرز ترکیه بسته است. گمرک و مسئولان کشور هم به فکر راه حلی برای برقراری دوباره تجارت با کشورهای همسایه نیستند. بنابراین صادرات و واردات مشکل شده است.»

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در پاسخ به سوال «کسب و کار» در مورد فرصت تجارت الکترونیک در عصر کرونا گفت: «در حال حاضر در شرایط فعلی ضرورت تلاش برای اینکه امور کسب و کار در فضای مجازی و دیجیتالی انجام شود، خیلی بیشتر از سابق احساس می شود و خیلی از کسب و کارها نیز به این سمت روی آورده اند. پلتفرم ها و سامانه های آنلاین و برخط برنده این اتفاق هستند زیرا آنها هستند که می فهمند نیاز بازار چیست و به آن می پردازند. بنابراین برنده خواهند بود، اما با شیوع کرونا کسب و کارهای سنتی یا تولیدات سنتی به سختی می توانند خودشان را با این نیازها تطبیق دهند. خوب است که کمک هایی به آنها شود که بتوانند خودشان را به روز کنند و با نیازهای روز تطبیق دهند.»

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.