آنلاین ها برنده دوئل با کرونا

وقتی پلیس نیز هوشمندسازی را در صدر برنامه های خود قرار داده است

آنلاین ها برنده دوئل با کرونا

کسب و کار نیوز - همزمان با ورود بی سر و صدا ولی خطرناک کرونا به کشورمان، برخی از مشاغل آنلاین با مدیریت بهینه، بهترین بهره برداری و ارائه خدمات را در این دوران از خود بروز دادند و برنده جدال با ویروس کرونا شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز، شیوع کرونا در دنیا، فرصتی برای ارائه پتانسیل های نهفته، به ویژه برای کشورهایی بود که هنوز درک شفافی از قرار گرفتن در عصر دیجیتال و مارکتینگ آنلاین نداشتند. شوک کرونا کافی بود تا کسب و کارهای سنتی که پیش از این به دیده تفنن به کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ ها می نگریستند متوجه ضرورت چنین بسترهایی برای فروش شوند. شاید شیوع ویروس کرونا در این کشورها که ایران نیز یکی از آنها به شمار می آید، فرصتی برای تمرین بهره‌ وری از پتانسیل های نهفته و قرار گرفتن در دایره عصر نوین تکنولوژی و استفاده از ابزارهای نوین باشد.
در این میان فرمانده نیروی انتظامی هوشمندسازی پلیس را از برنامه های مهم ناجا بیان کرد و گفت: «با این طرح در ارائه خدمات به مردم شاهد تحول خواهیم بود.» «کسب و کار» در گفتگو با دو کارشناس، فرصت و تهدید تجارت الکترونیک در روزهای کرونایی را بررسی می کند.

مخاطرات سرمایه گذاری در آنلاین ها

عدنان موسی پور، رئیس اتاق ایران و قطر
اولویت های کشورهای جهان برای واردات در حال حاضر با شیوع کرونا تغییر کرده و حفظ سلامت شهروندان در صدر اولویت قرار گرفته است. براساس این اولویت بندی نیازها بیشتر به سمت اقلام پزشکی و مواد غذایی رفته و چون بحث قرنطینه و محدودیت های اجتماعی در خیلی از کشورها هم اعمال شده، لذا بسیاری از بازارهای هدف تعطیل هستند و عملا تقاضایی وجود ندارد و صادرات خیلی از اقلام شبه متوقف یا در توقف کامل هستند. در چنین شرایطی، اینترنت و تجارت الکترونیک و فضای مجازی در حال تبدیل شدن به بیس و پایه بسیاری از کسب و کارها شده است؛ به این معنا که خیلی از کسب و کارها بیس خود را براساس فضای مجازی قرار می دهند. اما نکته این است که هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب دیجیتالی شدن داریم. باید قبول کنیم که تجارت الکترونیک و دیجیتالی شدن کسب و کارها فرایندی است که احتیاج به سرمایه گذاری دارد و صدالبته این مبحث برای سرمایه دارها یک زمینه و یک میدان مخاطره آمیز است. درصد بالای شکست استارتاپ ها در این مبحث نشان می دهد که یک سرمایه گذار یا کسی که ایده ای دارد یا یک شرکت بزرگ که می خواهد در این مبحث وارد شود باید دقت های لازم را داشته باشد و سپس وارد این حوزه شود.

ظرفیت تجارت الکترونیک برای عبور از بحران کرونا

مهدی پورقاضی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران
کرونا هزینه های تولید و کارخانه ها را بالا برده است. به دنبال آن قیمت تمام شده بالا رفته و میزان رقابت پایین آمده است. در این میان اصناف زیرپله ای که پروتکل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند به اصنافی آسیب می زنند که با دقت بیشتری پروتکل ها را اجرا می کنند. در این میان کرونا باعث شده که مرزهای خروجی کشور بسته شود. در حال حاضر سه ماه است که مرز ترکیه بسته است. گمرک و مسئولان کشور هم به فکر راه حلی برای برقراری دوباره تجارت با کشورهای همسایه نیستند. بنابراین صادرات و واردات مشکل شده است. در حال حاضر در شرایط فعلی ضرورت تلاش برای اینکه امور کسب و کار در فضای مجازی و دیجیتالی انجام شود، خیلی بیشتر از سابق احساس می شود و خیلی از کسب و کارها نیز به این سمت روی آورده اند. پلتفرم ها و سامانه های آنلاین و برخط برنده این اتفاق هستند زیرا آنها هستند که می فهمند نیاز بازار چیست و به آن می پردازند. بنابراین برنده خواهند بود، اما با شیوع کرونا کسب و کارهای سنتی یا تولیدات سنتی به سختی می توانند خودشان را با این نیازها تطبیق دهند. خوب است که کمک هایی به آنها شود که بتوانند خودشان را به روز کنند و با نیازهای روز تطبیق دهند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …