چاره اندیشی برای توسعه تجارت الکترونیک

علاءمیرمحمد صادقی، عضو هیات رئیسه اتاق تهران در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

چاره اندیشی برای توسعه تجارت الکترونیک

کسب و کار نیوز - عضو هیات رئیسه اتاق تهران گفت: «اگر مردم در بحران کرونا با هم همکاری بیشتری کنند، آسیب این بحران بسیار کم خواهد بود؛ اما اگر قرار باشد همان سخت گیری هایی که قبلا بوده مثلا افرادی که طلبکار هستند به بدهکاران خود فشار بیاورند یقینا آسیب این بحران بر کسب و کارها بسیار خواهد بود.»

به گزارش کسب و کار نیوز، علاءمیرمحمد صادقی در مورد آسیب های کرونا گفت: «ولی با توجه به اینکه مدتی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرده همبستگی و هماهنگی و همکاری بین مردم ایجاد شده اگر این شرایط در داد و ستد هم توسعه پیدا کند آسیب کم خواهد شد. ما باید از اتاق بازرگانی و اتاق های اصناف بخواهیم که این همکاری و تعامل را توسعه دهند و توصیه کنند تا با آسیب کمتر از این بحران عبور کنیم.»

او در پاسخ به سوال «کسب و کار» مبنی بر اینکه آیا می توان به کرونا به عنوان فرصتی برای تجارت الکترونیک نگریست، گفت: «ضربه کرونا در عین آسیب های بسیاری که داشت؛ ولی در عین حال می تواند برای ما تجربه ای داشته و فوایدی هم در آینده به دنبال داشته باشد. اولین تجربه چاره اندیشی برای توسعه هرچه بیشتر تجارت الکترونیک است. خریدهای حضوری با وجودی که کرونا در گوشه گوشه شهر جولان می دهد نیاز به چاره اندیشی دارد و آن محدود کردن تردد شهری است و چاره آن استفاده از بستر اینترنت برای انجام کارها چه خرید و چه آموزش و سایر بخش هاست.
سرمایه گذاری در بورس به عنوان یک بازار شفاف و در عین حال امکان خرید و فروش آنلاین در کارگزاری ها نیز اهمیت زیادی در این دوران می یابد. دلیلی ندارد که هر کسی که سرمایه ای دارد خودش حتما باید کار کند. اگر ما این سرمایه های جزئی را جمع کنیم که بهترین جای آن بورس است و یک سرمایه گذاری عمده کنیم شاید هم منافع ما بیشتر است و هم زحمت کمتری متقبل شویم.»

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.