صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / رونمایی از ربات «اچینگ» ایمپلنت دندان یک شرکت دانش بنیان
رونمایی از ربات «اچینگ» ایمپلنت دندان یک شرکت دانش بنیان

با حضور سورنا ستاری انجام شد

رونمایی از ربات «اچینگ» ایمپلنت دندان یک شرکت دانش بنیان

کسب و کار نیوز - در مراسمی با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و «مهدی صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس، از دستگاه ربوتیک اچینگ ایمپلنت دندان، طراحی و ساخته شده توسط شرکت «پارس نهند»، رونمایی شد. از جمله ویژگی‌های برجسته این دستگاه، کاربرد آن برای اولین بار در ایران جهت تولید ایمپلنت دندانپزشکی است. همچنین در این دستگاه برای اولین بار در ایران ‌از تکنولوژی اولترا سونیک به منظور تسریع فرایند اچینگ استفاده شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، شرکت پارس نهند یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری است که به تازگی موفق به ساخت دستگاه ربوتیک اچینگ ایمپلنت دندان شده است. این دستگاه که در مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس و جمعی از معاونان و مدیران پارک فناوری پردیس رونمایی شد، به سفارش شرکت «ایده برتر کیوان»، تولید کننده ایمپلنت‌های دندان پزشکی طراحی شده و به تولید رسیده است. استفاده کاربردی از این ربات در تولید ایمپلنت پزشکی برای نخستین بار صورت گرفته است.

ربات مذکور، به صورت کاملا اتوماتیک قطعات ایمپلنت تراشکاری شده را در هفت ایستگاه کاری و در دو مرحله با استفاده از اسید هیدرو فلوئوریدریک و اسید کلریدریک اچینگ نموده و در هر مرحله برای رفتن به مرحله دیگر با محلول قلیایی خنثی‌سازی کرده و با آب مقطر شستشو می‌دهد. مرحله اچینگ دوم به صورت کاملا ابتکاری در محیط اولتراسونیک انجام می‌شود و از نوآوری‌های این صنعت در دنیاست. این دستگاه سیستمی کاملا اتوماتیک دارد و توسط مانیتور ده اینچی لمسی و پی ال سی در سه سطح دسترسی قابل برنامه‌ریزی و کنترل است.

شایان ذکر است،‌ شرکت مهندسی پارس نهند، به عنوان اولین تولیدکننده دستگاه‌های اولتراسونیک کلینر، از سال ۱۳۸۴ عضو پارک فناوری پردیس است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.