صفحه اصلی / استان ها / نقش موثر محدودیت حمل و نقل در مبارزه با ویروس تب‌برفکی
نقش موثر محدودیت حمل و نقل در مبارزه با ویروس تب‌برفکی

تب برفکی در کمین دام‌ها؛

نقش موثر محدودیت حمل و نقل در مبارزه با ویروس تب‌برفکی

کسب و کار نیوز:رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره بر نقش موثر محدودیت حمل و نقل در مبارزه با ویروس تب‌برفکی تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهدی حیدری با اشاره به این‌که بیماری ویروسی به شدت واگیردار تب‌برفکی، در بین دام‌ها و در نقاطی از کشور شیوع پیدا کرده است، افزود: در اثر نقل و انتقال دام، به صورت موردی این بیماری در نقاطی از استان زنجان نیز مشاهده شده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری، ادامه داد: از جمله این راه‌ها می‌توان به رعایت بهداشت دامداری، قرنطینه و محدودیت حمل و نقل و نیز واکسیناسیون اشاره کرد که باید حتما مور توجه جدی دامداران قرار گیرد.

حیدری یادآور شد: از سال گذشته بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی و نیز مصوبه ستاد بحران استان در خصوص واکسیناسیون مقرر شده است که واکسیناسیون با مشارکت خود دامداران و توسط بخش خصوصی و البته با رعایت تعرفه‌های مصوب و به صورت بهادار و با نظارت بخش دولتی انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خرم‌دره با یادآوری این مطلب که واکسن به اندازه کافی توسط بخش خصوصی تامین شده است، بیان کرد: دامپزشکی آماده خدمات‌رسانی در زمینه مبارزه با تب‌برفکی است.

وی با اشاره به رونق دامدارای در روستاها، خاطرنشان کرد: از دهیاران تقاضا می‌شود به منظور پیشگیری از این بیماری خسارت‌بار، به دامداران روستا اطلاع‌رسانی لازم را داشته و آن‌ها را توجیه کنند تا در اسرع وقت به مرکز مجاز مایه‌کوبی در شهرستان مراجعه و تقاضای خود را مطرح و درخواست خدمات واکسیناسیون دام‌های خود را انجام دهند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.