صفحه اصلی / استان ها / خطر تعطیلی، معادن قیرطبیعی کرمانشاه را تهدید می‌کند
خطر تعطیلی، معادن قیرطبیعی کرمانشاه را تهدید می‌کند

خطر تعطیلی، معادن قیرطبیعی کرمانشاه را تهدید می‌کند

کسب و کار نیوز:رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب گفت: افت قیمت نفت تا حدود 95 درصد از بازار فروش قیرطبیعی را از بین برده و با این وضعیت امکان بیکاری حدود 500 نفر که در معادن قیرطبیعی و صنایع وابسته به آن در استان فعالیت می‌کنند، وجود دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, جهانبخش مرجانی با بیان اینکه قیمت قیرطبیعی به شدت از قیمت نفت متاثر است، اظهار کرد: قیمتی که هم اکنون برای خرید قیرطبیعی به ما پیشنهاد می‌شود نصف قیمت ماه گذشته است و با افت شدید قیمت مواجهیم.

وی از کاهش قابل توجه تقاضا و بازار فروش قیرطبیعی چه در داخل و چه خارج از کشور هم یاد کرد و ادامه داد: طی چند وقت اخیر تقریبا هیچ درخواستی برای خرید قیرطبیعی نداشتیم.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب معتقد است، با این روند و هزینه‌های سنگینی که برداشت از معادن و فعالیت‌های معدنی داردَ، دیگر استخراج قیرطبیعی صرفه اقتصادی نخواهد داشت و معادن باید فعالیت خود را تعطیل کنند.

مرجانی با بیان اینکه پیش از این معادن با تمام ظرفیت کار می‌کردند، خاطرنشان کرد: اکنون شاهد دپو قیر استخراج شده در معادن هستیم که مشتری برای فروش آن وجود ندارد.

وی ادامه این وضعیت را باعث تعطیلی معادن قیرطبیعی دانست و عنوان کرد: هم اکنون ۲۰ معدن فعال داریم که ۱۰۰ نفر در آن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از فعالیت ۳۰۰ نفر نیز در ۱۴ واحد میکرونیزه و خردایش قیرطبیعی خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر نیز در حوزه حمل و نقل و جابجایی قیرطبیعی فعالیت دارند که خطر بیکاری همه این افراد جدی است.

مرجانی با اشاره به وضعیت وخیم معادن قیرطبیعی، خواستار حمایت‌های ویژه دولت از این معادن شد و افزود: نیاز داریم در زمینه حق بیمه تامین اجتماعی، حقوق دولتی و… بخشودگی و تخفیفاتی برای ما در نظر گرفته شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.