صفحه اصلی / اصناف / حضور اصناف در فضای آنلاین مستلزم آموزش است
حضور اصناف در فضای آنلاین مستلزم آموزش است

بهروز میلانی، رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

حضور اصناف در فضای آنلاین مستلزم آموزش است

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران در رابطه با تاثیر بحران کرونا بر صنف تزئینات داخلی ساختمان گفت: کار تزئینات داخلی ساختمان یک کسب و کار فصلی است و بیشتر در ماه های آخر سال رونق می گیرد که در سال گذشته بحران کرونا اجازه درآمدزایی را آنها گرفت. بهروز میلانی افزود: کارهای فصلی از جمله تزئینات داخلی ساختمان از جمله رنگ و کاغذ دیواری ساختمان‌ها جزء مشاغل فصلی هستند که عموما در آستانه عید نوروز رونق می‌گیرند، اما سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا عمده این مشاغل با خسارات هنگفتی مواجه شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه اینگونه مشاغل عموما پرداخت دیون خود را طی سال به شب عید موکول می‌کنند، تصریح کرد: تقاضا برای تزئینات داخلی ساختمان در شب عید سال ۹۸ بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال‌های قبل کاهش داشت. همچنین با توجه به نگرانی مردم از حضور کارگران در منازل از دهم اسفند به بعد کار این صنف به طور کامل تعطیل شد. رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان درباره وضعیت بیمه کارگران این صنف نیز گفت: فروشندگانی که در فروشگاه‌های مربوط به تزئینات ساختمان فعالیت می‌کنند بیمه هستند، اما نصاب‌هایی که برای فروشگاه‌ها کار می‌کنند بیمه نیستند و به ندرت هم از بیمه اختیاری استفاده می‌کنند.

بنابراین در حال ‌حاضر علاوه بر اینکه درآمد این افراد به صفر رسیده بیمه‌ای هم ندارند که از خدمات آن استفاده کنند. وی همچنین با اشاره به تعطیلات فروردین ماه برای کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بعد از بازگشایی واحدهای صنفی نیز وضعیت تغییری نکرده، چرا که به دلیل ویروس کرونا مردم همچنان نگران حضور کارگران در منازل هستند و از طرف دیگر الآن فصل مشاغل اینگونه مشاغل نیست. بنابراین افت تقاضا در این صنف همچنان ادامه دارد.

میلانی در رابطه با تاثیر کسب و کارهای آنلاین در بحران کرونا نیز گفت: فروش اینترنتی در صورتی که همراه با آموزش و هدفمند باشد می تواند موجب رونق کسب و کارها و اصناف شود. این حرکت نیاز به کار کارشناسی و آشنایی اصناف با نسل جدید خدمات رسانی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.