صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان /  «کسبینو» درگاهی برای ورود به فضای دیجیتال
 «کسبینو» درگاهی برای ورود به فضای دیجیتال

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

 «کسبینو» درگاهی برای ورود به فضای دیجیتال

کسب و کار نیوز - دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی گفت: حضور در فضای دیجیتال برای سال ها از سوی کسب و کارها مورد غفلت واقع شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، عادل طالبی ادامه داد: «کسب و کارهای آفلاین با تعلل بسیار زیادی به سمت فضای دیجیتال حرکت کردند. با آمدن فضای دیجیتال و ایفای نقش در فضای کسب و کار، عده ای از کسب و کارها این پتانسیل ها را شناسایی کردند و خیلی زودتر از بقیه وارد شدند؛ اما بخش عمده و مهمی از کسب و کارها پتانسیل های این فضا را به درستی و به شکل مناسب و در زمان مناسب کشف نکردند و در آن حاضر نشدند. اتفاقی که ما الان می بینیم این است که با توجه به وقوع کرونا، تعداد زیادی از کسب و کارها مایل هستند که وارد فضای دیجیتال شوند. اما از بعد استراتژیک، یک نکته بسیار مهم وجود دارد؛ اینکه آیا الزاما هر کسب و کاری باید فروشگاه یا سایت خودش را داشته باشد. از نظر منطقی بله، هر کسی باید یک وب سایت برای معرفی خودش داشته باشد. داشتن یک ایمیل info@xyz.com قطعا از نظر برندینگ و پرستیژ کاری بسیار اهمیت دارد؛ اما اینکه آیا همه ما باید محصول یا خدمت مان را فقط روی سایت خودمان به صورت انحصاری ارائه کنیم، محل تردید است. تجربه نشان می دهد به خصوص کسب و کارها لااقل در ابتدای ورودشان به فضای دیجیتال شاید بهتر باشد به جای اینکه به دنبال پلتفرم ها یا بسترهای انحصاری و اختصاصی خودشان باشند، بروند و از بسترها، بازارگاه ها، پلتفرم ها و مارکت پلیس های موجود استفاده کنند. در خارج از ایران نیز به همین ترتیب است. ما آمازون و فلیپ کارت و سرویس های شاپی‌فای (shopify) و فروشگاه سازها را می بینیم. اگر بخواهید اختصاصی کار کنید، امکاناتی مثل فروشگاه سازها هستند و اگر بخواهید از مارکت پلیس ها استفاده کنید مارکت پلیس های بسیار متفاوت جهانی و منطقه ای مثل آمازون و فلیپ کارت را داریم. در ایران تا ۲- ۳ سال پیش ما یک مارکت پلیس داشتیم؛ اما در ۲-۳ سال اخیر شاهد هستیم که مارکت پلیس های بسیار خوبی در فضای کسب و کار ایران راه اندازی شدند. نمونه های مختلفی مانند «کسبینو» هستند که کسانی که می خواهند از فضای آفلاین وارد فضای آنلاین شوند شاید بهتر باشد لااقل برای مدتی که فهم درستی از فضای دیجیتال پیدا کنند از این مارکت پلیس ها استفاده کنند. مزیت مارکت پلیس ها نسبت به فروشگاه و سایتی که خودتان می زنید این است که شما می توانید از مشتریان موجود این مارکت پلیس ها هم برخوردار شوید یا از آن برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید. دوم اینکه از همان روز اول که وارد این پلتفرم ها می شوید، می توانید ارتباط مستقیمی با مخاطب و فهم مناسبی از تعاملات کسب و کار در فضای دیجیتال پیدا کنید. همچنین بعد از مدتی بتوانید برنامه ریزی های دیگری برای خودتان داشته باشید؛ اما در شروع کار استفاده از مارکت پلیس ها و پلتفرم ها به شما کمک می کند که ورود شما به فضای دیجیتال و بهره مند شدن از پتانسیل های موجود در فضای دیجیتال یک مقدار سرعت داده شود و اثربخش تر باشد و اثرات آن ملموس و مشهود باشد.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.