صفحه اصلی / اصناف / ۵۰ درصد گل فروشی ها فروش اینترنتی دارند
۵۰ درصد گل فروشی ها فروش اینترنتی دارند

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

۵۰ درصد گل فروشی ها فروش اینترنتی دارند

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تزئینی تهران با ابراز نگرانی از ورشکستگی صنوف گل فروش گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی گل فروشی ها آن هم در ایام عید و اعیاد مذهبی شعبانیه و رجب به عنوان بهترین زمان کاری باعث شده گل فروشی ها در آستانه ورشکستگی قرار بگیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر شاهرخی گفت: از تاریخ دوم اسفندماه و اعلام برنامه دولت بر تعطیلی واحدهای صنفی جهت کنترل شیوع ویروس کرونا، صنف گل فروشان نیز در شرایط تعطیلی و بحران شیوع ویروس،  واحدهای خود را تعطیل کردند؛ اما گل و گلدان ، کالایی نیست که بتوان آن را به مدت طولانی در مکانی در بسته بدون نظارت و مراقبت لازم نگه داشت، لذا گل های شاخه ای تنها  شش روز از بدو ورود به مغازه امکان نگه داری دارند و پس از این مدت کاملاً از بین رفته  و تبدیل به زباله می شوند و گلدانها نیز باید به طور کامل و دقیق مورد نظارت باشند؛ اما این امکان برای افراد وجود نداشت و ضرر هنگفتی را متحمل شدند.

شاهرخی در ادامه افزود: گل فروشان در مدت یکسال به طور میانگین تنها ۴ الی ۵ ماه سال را کاسبی می کنند و آن هم ایام نوروز- ماه مبارک رجب و اعیاد شعبانیه است؛ اما امسال که ماه رجب در اسفندماه و شعبان نیر در ایام نوروز قرار گرفته بود، ورود و  شیوع ویروس کرونا نیز دقیقاً با همین ایام مصادف شد، روشن و مبرهن است که این تصادف تقویمی و بیماری کرونا، تمامی برنامه ریزی های کسبی گل فروشان را تعطیل کرد، گل خانه ها از گل های زیاد و خراب انباشته  و همگی تبدیل به مخروبه گردید.

وی افزود: اجاره بهای مغازه ها، هزینه های حامل های انرژی ، پرداخت دستمزد و حقوق، عیدی و سنوات کارکنان حجم وسیعی از هزینه های گل فروشانی است که این مدت از کسب و کار خبری نبوده است. در ایام نوروز ، ماه رجب و اعیاد شعبانیه به جهت برگزاری مراسم شادی و عروسی هر ساله افراد برای تهیه گل به گل فروشی ها مراجعه می کردند، لغو شدن تمام مراسم های شادی تمام کسب و کار این حرفه را مختل کرد.

وی تاکید کرد: از دولت انتظار همکاری در جهت بخشودگی های مالیاتی، تمهیدات و تسهیلات بیمه ای و بانکی را داریم، در این شرایط بحرانی که صنوف با چک های برگشتی مواجه شده اند و انبوهی از سرگردانی های مالی و پولی پیدا نموده اند، دولت با حمایت از صنوف آسیب دیده می تواند بخشی از تالمات صنوف را جبران نماید؛ که البته ماه مبارک رمضان سال های قبل نیز بخشی از مردم برای انجام نذورات و افطاری به گل فروشی مراجعه می کردند که امسال از انجام برگزاری فریضه افطاری نیز منع شده ایم.

شاهرخی در رابطه با فروش اینترنتی و تاثیر آن در توسعه کسب و کارها در بحران کرونا نیز گفت: به طور کلی با فروش اینترنتی و آنلاین موافق هستیم و ۵۰ درصد درصد گل فروشی ها فروش اینترنتی دارند اما مشکل فعلی نبود سفارش و خرید گل است.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.