صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / توانمندسازی کسب و کارها در مسیر تحول دیجیتال
توانمندسازی کسب و کارها در مسیر تحول دیجیتال

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در گفتگو با «کسب و کار» مطرح کرد

توانمندسازی کسب و کارها در مسیر تحول دیجیتال

کسب و کار نیوز - نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: «نیازهای انسان است که به نوعی به کسب و کارها شکل و رونق می دهد و یا آنها را از رونق می اندازد.»

به گزارش کسب و کار نیوز، عباس آرگون گفت: بحث کرونا یک پاندمی یا بحران جهانی همه گیر بود و فقط مربوط به یک کشور نبود. طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور با یک سری کسب و کارها که عملا فعالیت هایشان دال بر حضور است مثل ورزشگاه ها، سینماها، توریستی و سیاحتی و یک سری بحث های خدماتی که حضور را می طلبد و درآمدش از محل تجمع افراد است، در تضاد بود. به نوعی می توان گفت کرونا و پس از آن یک تغییر نگرش و یک تغییر اساسی به کسب و کارها خواهد داد و باید صاحبان کسب و کار خلاقانه به دنبال نگرش های جدید باشند. در ۵ تا ۶ دهه گذشته چنین موضوعی سابقه نداشته و این نقطه عطفی است و احتمالا کسب و کارهای جدیدی را شکل بدهد و یک سری از کسب و کارها از مدار خارج شوند. چون به نوعی سبک زندگی را عوض کرد. بنابراین در این سبک زندگی ممکن است نیازهای افراد متفاوت باشد و دیگر نیاز به حضور نباشد و از طریق اینترنت خرید کنند. در این حوزه باید زیرساخت های این کار تقویت و آموزش های لازم در این بحث دیده شود؛ چه در حوزه عرضه و چه در حوزه تقاضا؛ قطعا خیلی از کسب و کارها هستند که بستر فروش اینترنتی را ندارند و خیلی از افراد هم هستند که امکان خرید اینترنتی را از بعد ابزار، تجهیزات و بحث های آموزشی ندارند. خیلی از خانواده ها ابزار لازم را که فرزندان آنها بتوانند از طریق موبایل در کلاس های آنلاین شرکت کنند، نداشتند.
پیش از این تفکر دیجیتالی شدن به طور جدی نشده بود. خریدها بر مبنای کارهای روزمره انجام می شد. گرچه کسب و کارهای جدید به دنبال این بودند که خریدهای اینترنتی راه بیفتد ولی ضرورت نداشت. یعنی فرد می توانست به دو روش حضوری و اینترنتی اقدام به خرید کند و قدرت انتخاب داشت؛ ولی افراد در حال حاضر به دلیل محدودیت ماندن در خانه حق انتخاب ندارند و الزام دارند برای اینکه سلامت خود را حفظ کنند، اینترنتی خرید و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. با توجه به این ضرورت باید این کسب و کارها و بسترها از نظر مخابراتی و اینترنتی آماده شوند و افراد نیز ابزارهای آن را داشته باشند، آموزش های لازم داده شود، عرضه کنندگان بتوانند به این فضا بیایند و کالاهای خود را از این طریق عرضه کنند. گرچه فروش اینترنتی پیش از این نیز بود؛ ولی فراگیر نبود. اینها باید احصا شوند و نسبت به تقویت آن اقدام شود و توسعه بیشتری پیدا کنند.

همچنین مطالعه کنید:

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، باتوجه‌به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره ۴ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.