صفحه اصلی / اسلایدر / تشکیل پرونده نجومی‌بگیران در دادستانی دیوان محاسبات
تشکیل پرونده نجومی‌بگیران در دادستانی دیوان محاسبات

تشکیل پرونده نجومی‌بگیران در دادستانی دیوان محاسبات

کسب و کار نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل پرونده نجومی‌بگیران در دادستانی دیوان محاسبات کل کشور خبر داد و گفت که این دادستانی با نجومی‌بگیران برخورد خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، ۲۶ فروردین ماه بود که رئیس دیوان محاسبات کل کشور گزارشی از تفریغ بودجه سال ۹۷ را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی آورد و درباره حقوق های نجومی که در آن سال پرداخته شده بود، سخن گفت.

عادل آذر به نمایندگان مجلس گفت که یک مدیر دولتی در سال ۹۷، ۵۳ میلیون تومان حقوق دریافت کرده و بالاترین نجومی‌بگیر بوده است. در همین زمینه، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: برای همه این هایی که گفتند (پرداخت حقوق های نجومی به برخی از مدیران دولتی) در دادستانی دیوان محاسبات پرونده تشکیل شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو درباره افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان مجلس در سال ۹۹ هم گفت: حقوق نمایندگان در سال ۹۸ افزایشی نداشت و امسال نیز بحث افزایش نیافتن حقوق نمایندگان هم مطرح شد و در نهایت تصمیم گرفته شد که حقوق نمایندگان معادل کارمندان دولت افزایش یابد.

لاهوتی افزود: تصمیم‌گیری افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان مجلس برای منتخبان مجلس یازدهم است. برای نمایندگان فعلی که نیست چون ۴۰ الی ۵۰ نفر از نمایندگان فعلی در مجلس رای آوردند؛ بنابراین اگر منتخبان مجلس یازدهم با افزایش ۱۵ درصدی حقوق در سال ۹۹ مخالف نیستند، می‌توانند آن را لغو کنند.

به گزارش فارس، اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری به مصوبه هیئت رئیسه مجلس مبنی بر  افزایش ۱۵ درصدی حقوق نمایندگان در سال ۹۹ مطابق با افزایش حقوق کارکنان دولت اشاره کرد.

وی گفته بود: «همچنین در این جلسه مصوب شد تا تمام مرخصی‌های نمایندگان لغو و اسامی نمایندگانی هم که غیبت‌های طولانی مدت دارند در صحن علنی مجلس قرائت شود.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.