صفحه اصلی / اصناف / بستر اطمینان مردم به خرید آنلاین ایجاد شود
بستر اطمینان مردم به خرید آنلاین ایجاد شود

محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

بستر اطمینان مردم به خرید آنلاین ایجاد شود

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق اصناف مشهد در رابطه با ضرر و زیان های اصناف در بحران کرونا گفت: اصناف بویژه صنوف خدماتی در حوزه های مختلف از جمله تالارهای پذیرایی، رستوران ها، پوشاک، کیف و کفش، سوغات زائر، شرکت های هواپیمایی و گردشگری که فعالیت آنها از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا پایان فروردین امسال دچار اختلال و تعطیلی شد خسارت و آسیب زیادی را متحمل شدند که در دسته بندی های مختلف بررسی این خسارت ها در حال انجام است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود بنانژاد ادامه داد: در خراسان رضوی ۲۲۰ هزار واحد صنفی با متوسط اشتغال سه نفر وجود دارد که در اثر بحران ایجاد شده توسط کرونا بیکاری زیادی در آنها رخ خواهد داد زیرا فعالیت اصناف به صورت زنجیره وار با واحد ها و کارگاه های تولیدی و خدماتی در ارتباط است و تعطیلی یک صنف بر بیکاری و تعطیلی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رییس اتاق اصناف مشهد درباره فعالیت کسب و کارهای آنلاین در حوزه اصناف اظهار داشت: از آنجا که هنوز عمده مردم خرید خود را به صورت سنتی انجام داده و خرید از طریق فضای مجازی هنوز برای آنها ملموس نیست یا ممکن است کم کاری صنوف برای ترویج خرید آنلاین باعث گرایش کمتر مردم به این حوزه باشد، اتصال حوزه اصناف به فناوری اطلاعات به طور کامل محقق نشده است. محمود بنانژاد افزود: اتصال اصناف به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، کما اینکه اغلب صنوف بویژه صنوف توزیعی و خدماتی به حوزه فناوری اطلاعات متصل شده و مباحث مربوط به مارکتینگ را از این طریق دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: تمایل زیاد اپلیکیشن‌های متعدد برای همکاری با صنوف می‌تواند در قالب ارائه مشاوره به واحدهای صنفی تحقق یابد، هرچند تعداد اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی که متقاضی همکاری با اصناف هستند، بسیار زیاد است و این موضوع تصمیم‌گیری در خصوص همکاری با آنها را مشکل کرده است.  وی گفت: اپلیکیشن‌هایی که اغلب به اصناف مراجعه می‌کنند و تعدادشان کم هم نیست، در حوزه صنف تخصص زیاد ندارند.

بنانژاد افزود: مردم هنوز اطمینان زیاد به خرید یا دریافت خدمات از طریق فضای مجازی ندارند لذا باید بستر این اطمینان از طریق دستگاه‌های نظارتی ایجاد شود، صرف صدور نماد الکترونیکی برای فروشگاه‌ها و شرکتهای صنفی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت کافی نیست بلکه باید ناظر ویژه‌ای برای این موضوع پیش بینی شود تا ضریب اطمینان مردم نسبت به دریافت خدمات یا خرید آنلاین از طریق فضای مجازی افزایش یابد. مردم هنوز اطمینان زیاد به خرید یا دریافت خدمات از طریق فضای مجازی ندارند و باید بستر این اطمینان از طریق دستگاه‌های نظارتی ایجاد شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.