به گزارش کسب و کار نیوز این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: در حال حاضرشیوع ویروس کرونا شرایط اجباری را برای استفاده از خدمات آنلاین ایجاد کرده است تا مردم بسیاری از خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند و در شرایطی که فروشگاهها، فضای فیزیکی برای ارائه محصولاتشان به دلیلی تعطیلی و قرنطینه نداشتند، بستر آنلاین امکان خرید کالا و خدمات را فراهم کرد.
مقیمی افزود: ویروس کرونا و شرایط قرنطینه مردم را قانع کرد که از بسترهای آنلاین برای آموزش، تجارت، خرید و خدمات و حتی جلسات به صورت وبینار استفاده کنند. در حال حاضر علاوه بر فرهنگسازی و اعتمادی شکل گرفته است، باید زیرساختهای لازم در این زمینه تقویت شوند و کیفیت اینترنت بهبود یابد تا جوابگوی نیاز و تقاضای شکل گرفته باشد.
این کارآفرین برتر ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از ارتباطات تجاری در سرتا سر دنیا به صورت اینترنتی صورت میگیرد و حتی بسیار از سفارشات و معاملات تجاری بین قارهای در این فضا انجام میشود و این نشاندهنده اهمیت توجه به این فضا و تجهیز زیرساختهاست.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران افزود: در شرایط فعلی و با وجود رشد استفاده مردم از کسب و کارهای آنلاین و افزایش بازاریابیهای اینترنتی، از نظر فرهنگی نیز شرایط پذیرش و اعتمادسازی برای آنلاینها بیش از پیش فراهم شده است.
مقیمی در پایان افزود: استفاده از این بسترهای آنلاین، کاهش هزینه و صرفهجویی در زمان را برای مردم به دنبال خواهد داشت و متقابلا منجر به رونق کسب و کارهای آنلاین میشود.