صفحه اصلی / اصناف / «کسبینو» حلقه مفقوده ارتباطات کسب و کارها را به هم متصل می کند
«کسبینو» حلقه مفقوده ارتباطات کسب و کارها را به هم متصل می کند

خسرو ابراهیمی نیا، نایب رئیس اتاق اصناف تهران در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

«کسبینو» حلقه مفقوده ارتباطات کسب و کارها را به هم متصل می کند

کسب و کار نیوز- نایب رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با فعالیت اصناف در بحران کرونا گفت: فعالیت های کسب و کارها از اواسط بهمن ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا جهش منفی را تجربه کرد. درست است که جهش به معنای صعود و منفی به معنای سقوط است و با هم تعارض دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، خسرو ابراهیمی نیا ادامه داد: اقتصاد برای کسی که در کسب و کار و بازار است به مانند ترازویی است که هیچ موقع شاهین این ترازو مساوی و موازی با هم قرار نمی گیرد و به عبارتی تراز نیست. بعضی از مشاغل و فعالیت ها که شاید مغفول واقع شده بودند به جهشی دست پیدا کردند. به عنوان مثال فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های مواد غذایی، فعالیت های شرکت های شوینده و تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده و بسیاری از این فعالیت ها جهشی را داشتند. اما فعالیت هایی مانند تالارهای پذیرایی و اصناف دیگر یک سقوط وحشتناکی را تجربه کردند. اصطلاحی وجود دارد با عنوان کساد. این به این معناست که مشتری هایی که کالایی را خریداری کرده اند آن را پس می آروند. واحدهای صنفی تالارهای پذیرایی با توجه به رکودی که در سال گذشته داشتند امید داشتند که در ماه رجب و شعبان می توانند فعالیت های خود را با رونق سپری کنند.

ابراهیمی نیا اظهار داشت: در همین رابطه هر تالار پذیرایی در ۳ ماه اخیر چیزی حدود ۷۰۰ میلیون تا ۱.۵ میلیارد تومان دچار خسارت و۹۰ درصد تالارهای پذیرایی تعطیل شدند. شرایطی که شیوع کرونا بر اصناف تحمیل کرده است شرایط خوبی نیست و با این وضعیت اصناف دو ماه دیگر هم نمی‌توانند مالیات بدهند و می بایست دولت جرایم مالیاتی را یک سال به عقب بیندازد. خردادماه زمان اظهارنامه‌های مالیاتی است اما اصناف پولی در اختیار ندارند که بتوانند مالیات یک سال اخیر را پرداخت کنند. پرداخت مالیات دو ماه به تعویق افتاده اما باید توجه داشت که اصناف تا دو ماه دیگر چگونه پول به دست بیاورند و مالیات را بپردازند؟ خردادماه زمان اظهارنامه‌های مالیاتی است اما اصناف پولی در اختیار ندارند که بتوانند مالیات یک سال اخیر را پرداخت کنند. یکی از خواسته‌های اصناف به تعویق انداختن اظهارنامه مالیاتی به مدت سه ماه است. همچنین جرائمی که امسال موعد پرداخت آنها است یک سال دیگر بدون در نظر گرفتن جریمه بیشتر امهال شود چراکه اصناف در وضعیت فلاکت قرار گرفته است.
در این بین استفاده از راهکار کسب و کار آنلاین می تواند تا اندازه زیادی ضرر و زیان اصناف را جبران کند. کسبینو با توجه به نامی که دارد کسب و کاری نو خواهد بود. به عبارتی می توانیم از کسبینو به عنوان راهی نو یاد کنیم. تحول جدید و فکر و برنامه ریزی جدید که می تواند به اصناف و مشاغل کمک بسیاری برای رونق فعالیت ها بدهد. کسبینو ارتباطات جدید با مواضع مختلف کسب و کارها است که می تواند حلقه مفقوده ارتباطات کسب و کارها را به هم متصل کند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.