نقش تاثیرگذار آنلاین‌ها در بحران کرونا

ابراهیم جمیلی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند بررسی کرد

نقش تاثیرگذار آنلاین‌ها در بحران کرونا

کسب و کار نیوز - ابراهیم جمیلی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند با اشاره به خدماتی که طی مدت قرنطینه و شیوع ویروس کرونا از سوی کسب و کارهای آنلاین صورت گرفت، گفت: در حال حاضر بازار وارد فضای متفاوت و خاصی شده است. بسیاری از خدمات، فروش کالاها و نیازها از طریق اینترنت در حال انجام است. سرویس‌های آنلاین طی این مدت توانستند نقش تاثیرگذاری ایفا کنند. این بستر را اینترنت فراهم کرده است و لازم است سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت لازم در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، جمیلی با بیان اینکه روش‌های نوین کسب و کار در حال فراگیری است، در مورد خدماتی که از سوی سامانه “کسبینو” به عنوان یک شبکه اجتماعی مکان‌محور تخصصی ویژه کلیه کسب و کارها می‌تواند در این فضا ارائه شود، گفت: به طور کلی سرویس‌های آنلاین و در بستر اینترنت شامل همه کسانی می‌شود که قصد دارند با استفاده از روش‌های نوین راهی نو در توسعه کسب و کار خود تجربه کنند. این اپلیکیشن و سامانه‌های مشابه هم باید در این فضا پیش بروند و در صورتی که موثر واقع شود مورد استقبال مردم و شرکت‌های بزرگ قرار خواهند گرفت.
این عضو اتاق بازرگانی افزود: در زمینه تولید هم ما این تغییر و تحول را شاهد هستیم. تولیدات در دنیا به سوی فضای اتوماسیون و هوش مصنوعی در حال حرکت هستند.
جمیلی با بیان اینکه کرونا فقط یک بیماری نبود تغییر روش و سبک زندگی بود، ادامه داد: در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه مردم سلامتی و امنیت غذایی است و پیش‌بینی می‌شود درآینده صنایع آی تی، صنایع بهداشتی و صنایع مربوط به امنیت غذایی و خدمات مربوط به آن رشد داشته باشد و مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
این فعال اقتصادی با اشاره به تاثیر کرونا بر وضعیت تولید و کسب و کارها ادامه داد: در حال حاضر شرایط تولید هم برای کارگران و هم برای کارفرمایان سخت شده است. به دلیل وجود تعطیلی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هزینه تولید برای کارفرمایان و تولیدکننده بالا رفته است. علاوه بر این بسیاری از کالاها بازار فروش خود را از دست داده‌اند و صادرات برخی کالا متوقف شده که این نیز کار را برای تولید‌کننده‌ها سخت‌تر کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند با بیان اینکه در این شرایط دولت باید سیاست‌های حمایتی و تشویقی برای کارفرمایان داشته باشد که اشتغال حفظ شود، افزود: آنچه طی این مدت از سوی دولت با آن رو به رو بودیم، از نظر من در حد حرف بوده است و در عمل اتفاق خاصی که به کارفرمایان و تولیدکننده کمک کند را شاهد نبودیم.
جمیلی با بیان اینکه در حال حاضر مردم وضعیت معیشتی مناسبی ندارند، ادامه داد: باید امنیت شغلی کارگران و امنیت تولیدکننده حفظ شود. متاسفانه بیشتر وعده‌ها و صحبت‌هایی که از سوی مسئولان در چند وقت اخیر انجام شده است در حد حرف و شعار بوده است. این در حالی است که اصل اشتغال باید مورد توجه و حمایت دولت باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.