صفحه اصلی / اجتماعی / آسیب کرونا به اشتغال زنان
آسیب کرونا به اشتغال زنان

طیبه سیاوشی، نماینده مجلس در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

آسیب کرونا به اشتغال زنان

کسب و کار نیوز- با آغاز بحران کرونا در کشور همانند اقتصادهای دیگر در دنیا شاهد بروز آسیب های بیشتری به اقتصاد هستیم. امروز اقتصاد ایران با شیوع بیماری کرونا آسیب های بیشتری را شاهد بوده که البته این مشکلات در حوزه زنان خاص تر و پررنگ تر است. البته وضعیت اقتصادی ایران قبل از این بحران نیز خوب نبود و با بروز این بحران شدت بیشتری پیدا کرد.

در شرایط فعلی باید به دنبال راهکار باشیم که راهکارهایی که بتواند به سرعت این مشکلات را حل کند وجود ندارد. به هر حال ایران با تحریم ها، مشکلات بانکی و حوزه بین الملل و از همه مهمتر مسائل و مشکلات داخلی مواجه است و همین دلایل اقتصاد ایران را به اقتصادی نیمه جان تبدیل کرده است. باید کسب و کارهای آسیب دیده بخصوص کسب و کارهای مرتبط به زنان و همچنین زنان سرپرست خانوار را حمایت کنیم.تزریق پول نقد و وام راه حل اساسی نخواهد بود و باید وضعیت اقتصادی بازبینی شود.

در حوزه کسب و کار زنان آسیب های بیشتری وجود دارد و این یک امر بدیهی در رابطه با زنان است. اغلب زنان و سرپرستان خانوار به طور کلی در بنگاههای اقتصادی ای کار می کنند که حداقل دستمزد را هم پرداخت نمی کنند و در این شرایط هم به شدت آسیب دیده اند و کار خود را ازدست داده اند. زنان تا قبل از بحران کرونا نیز حقوق کمی داشته اند و بازار کار زیادی برای آنان ایجاد نشده است بنابراین به سمت بنگاه هایی گرایش پیدا کرده اند که حقوق حداقلی را نیز پرداخت نمی کنند. بنابراین برای به حرکت درآوردن این بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل باید برنامه داشت تا زنان شاغل بیشتر از این آسیب نبینند. بحران کرونا موجب تعطیلی بنگاههای خصوصی و نیمه خصوصی شده و زنان شاغل موقعیت شغلی خود را از دست داده اند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.