صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / فقدان پلتفرم های داخلی برای پوشش تمام کسب و کارهای موجود در کشور
فقدان پلتفرم های داخلی برای پوشش تمام کسب و کارهای موجود در کشور

حمید ضیایی‌پرور، کارشناس ارتباطات در گفت و گو با کسب و کار مطرح کرد:

فقدان پلتفرم های داخلی برای پوشش تمام کسب و کارهای موجود در کشور

کسب و کار نیوز- در این ایام شیوع کرونا رویکرد مردم به فضای مجازی و استفاده از خدمات اینترنتی افزایش پیدا کرد و این روند در حال ادامه است. با توجه به اینکه اکثر مشاغل اقدام به ارائه خدمات اینترنتی کرده اند و همچنین با توجه به فضای حاکم بر کشور برای خانه نشینی فرصت خوبی برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین ایجاد شده است تا به این ترتیب سهم اقتصاد دیجیتال در کشور افزایش پیدا کند.

در رابطه با افزایش استقبال از کسب و کارهای آنلاین در بحران کرونا دو موضوع مطرح است. کسب و کارهای آنلاین آسیب دیده مانند تاکسی های اینترنتی و گرردشگری و کسب و کارهای آنلاینی که به واسطه استقبال از آنها با رشد و سوددهی مواجه شده اند مانند پلتفرهای تماشای فیلم و کسب و کارهای آنلاین تامین مواد غذایی. در حال حاضر آمازون به عنوان بزرگترین و شناخته شده ترین کسب و کار آنلاین در جهان به دلیل افزایش مراجعه برای گرفتن خدمات اقدام به استخدام چند هزار نیروی جدید کرده است که در برخی از کسب و کارهای آنلاین ایرانی نیز این تا حدودی صدق می کند.

به هر ترتیب مدتهاست که اقتصاد ایران نیز به سممت دیجیتالی شدن حرکت کرده است. در اقتصاد دیجیتال نیز دو بخش مطرح است. بخش اول کسب و کارها و فعالان اقتصادی و بخش دوم خریداران و مشتری ها. در بخش کسب و کارها و فعالان اقتصادی نیاز به وجود پلتفرهایی است که بتوانند کسب و کارهای عادی و سنتی را به فضای دیجیتال منتقل کنند. در این گونه پلتفرها ضرر و خسارت در مواقع بحران نیز کمتر خواهد شد و مشاغل از طریق این پلتفرم ها قادر به ادامه فعالیت و خدمات رسانی می شوند. فقدان پلتفرم های داخلی برای پوشش تمام کسب و کارهای موجود در کشور مشکلی اساسی برای تحقق اقتصاد دیجیتال است تا بتواند این پرداکندگی را در قالب یک پلتفرم جمع آوری کند. فردایی که به نظر می‌آید بحران‌های بیشتری در انتظارمان خواهد بود تنها پلتفرم هایی از این دست اقتصاد را نجات خواهند داد. در بخش خریداران و مشتری ها نیز بحث فرهنگ سازی و ارتقا دانش مطرح است که در بسترهای موجود به دریافت خدمات بپردازند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.