صفحه اصلی / استان ها / شناسایی ۱۰۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان
شناسایی ۱۰۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان

شناسایی ۱۰۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در لرستان

کسب و کار نیوز:مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال در تعطیلات نوروزی با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌منظور پیشگیری از ابتلا کارکنان بر رعایت نکات بهداشتی تأکید و این مهم توسط عوامل گشتی مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, کاوس رمضان زاده اظهار کرد: امسال ۱۲ گشت‌ حفاظتی خودرویی با نظارت سرهنگ قدمی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی از تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ لغایت ۱۵/۱/۱۳۹۹ در آماده‌باش کامل به‌سر برده و اراضی کشاورزی و باغ‌های استان را رصد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه در تعطیلات سال نو عده‌ای با سوءاستفاده از فرصت ایجاد شده اقدام به تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی می‌کنند، ازاین‌رو مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تشکیل اکیپ‌های گشت‌زنی به‌صورت مستمر در سطح استان تعداد ۱۰۱ مورد تغییر کاربری شناسایی؛ تعداد ۵ مورد جمع‌آوری ادوات و تجهیزات؛ تعداد ۷ مورد اجرای تبصره یک ماده ۱۰ داشته است که تعداد شناسایی تغییر کاربری و تحویل اخطاریه به متخلفین نسبت به آمار فروردین سال گذشته افرایش ۷۱ درصدی داشته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۱ که به‌صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل فعال است، اطلاع دهند.

رمضان‌زاده تأکید کرد: با دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها و نیروی انتظامی جهت اجرای تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هماهنگی لازم صورت گرفت و با متخلفان برخورد قانونی شد.

وی اقدامات ترویجی‌- آموزشی شامل توزیع بروشور و نصب بنر در معابر پرتردد و گلوگاه‌های سطح شهر و روستا توسط گشت‌های حفظ کاربری؛ ارسال بیش از ۲۰۰۰ پیامک به (کشاورزان، شوراها، دهیاران، و…) ارسال پیامک به متخلفین شناسایی شده، اطلاع‌رسانی وسیع در فضای مجازی با استفاده از شبکه‌های بومی و محلی را از دیگر فعالیت‌های مدیریت امور اراضی در ایام نوروز اعلام کرد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.