صفحه اصلی / استان ها / برگزاری جشنواره بهاری نوروز ۹۹ شیراز به صورت مجازی
برگزاری جشنواره بهاری نوروز ۹۹ شیراز به صورت مجازی

معاون شهرداری شیراز خبر داد:

برگزاری جشنواره بهاری نوروز ۹۹ شیراز به صورت مجازی

کسب و کار نیوز:رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: جشنواره بهاری نوروز نودو نو ویژه شهروندان شیرازی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مرتضی جعفری گفت: نوروز جشن و آیینی باستانی و فراملی است که شادی و نشاط فراگیر اجتماعی را می‌توان مهم‌ترین ویژگی و رهاورد آن است.

او افزود: شهرداری شیراز بر اساس رسالت خود، برنامه‌های متنوعی را برای ایام نوروز پیش بینی و تدوین کرده بود که در صورت اجرا، رویدادهای بزرگ و مردمی فرهنگی، هنری و ورزشی و گردشگری در نقاط مختلف شیراز، نظیر دو گذر تاریخی حافظیه و زندیه و محور گردشگری عفیف‌آباد و سطح مناطق ۱۱گانه رخ می‌داد، اما به دلیل شرایط ویژه وبرای حفظ سلامت عمومی، تمامی برنامه‌ها لغو شد.

جعفری ادامه داد: به همین دلیل برنامه‌های خود را در دنیای مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی تعریف کرده‌ایم تا هم خود را در چالش «خدمت و در محدودیت» قرار دهیم و هم شهروندان عزیز را به پویش «محدودیت، خلاقیت و مشارکت» دعوت کنیم.

او رویکرد جشنواره نوروز ۹۹ را که شامل پویش‌ها و مسابقه‌های مردمی‌است، مشارکت فعال شهروندان و کشف استعدادهای شیراز دانست.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به دستاورد بزرگ شهر شیراز در کسب عنوان “پایتخت کتاب کشور ” برای سال ۹۹ اظهار کرد: توجه به کتاب و نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه زیربنای ساختن شهری خوب با شهروندان فرهنگ‌مدار است.

جعفری بیان کرد: در این خصوص نیز با هدف تاکید بر اهمیت کتاب‌خوانی در ارتقای سطح زندگی فردی و جمعی و ترغیب شهروندان به مطالعه، مسابقه “صدای دانایی” را پیش‌بینی و تعریف شده که البته در اینجا نیز به کشف استعدادهای شهرمان توجه ویژه داشته‌ایم.

او با بیان اینکه لهجه شیرازی از اسناد هویتی شیرازی‌هاست و روز به روز در حال کمرنگ شدن است، گفت: برای حفظ این میراث معنوی و یادآوری دوباره‌ی شیرینی لهجه شیرازی و اصطلاحات ان به عنوان بخشی از ادبیات فولکلور (محلی) ایران زمین، مسابقه‌ای با نام “دوبله شیرازیا” برگزار می‌شود که در آن، شهروندان مستعد در زمینه صداپیشگی را نیز شناسایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با دعوت از همه‌ شهروندان شیراز برای شرکت در این جشنواره، گفت: مشارکت، نشاط اجتماعی و کشف استعدادهای شهروندان مهم‌ترین اهداف ما در جشنواره نوروز ۹۹ است که در این روزهای در خانه ماندن و آغاز بهار می‌تواند تهدیدها را به یک فرصت بی نظیر برای همدلی، همراهی و همصدایی تبدیل کند.

شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش “جشنواره نوروز ۹۹” در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به نشانی www.farhangi.shiraz.ir مراجعه کرده یا با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند.همچنین شماره ۰۹۳۳۸۴۲۸۶۷ به دریافت عکس‌ها و ویدیوهای ارسالی شهروندان اختصاص یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.