صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / لالیگا از استراتژی بوندس‌لیگا استفاده می‌کند؟

گمانه‌زنی درباره سیاست لالیگا در شرایط اضطراری

لالیگا از استراتژی بوندس‌لیگا استفاده می‌کند؟

کسب و کار نیوز:روزنامه مارکا در یادداشتی به بررسی احتمالات درباره برنامه لالیگا برای تعیین سرنوشت فصل جاری این لیگ پرداخته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه,در اسپانیا شبک و شبهه‌های زیادی درباره سرنوشت این فصل لالیگا وجود دارد و عده زیادی این سوال را مطرح می‌کنند که آیا امکان کامل کردن این فصل وجود دارد یا نه؟ شیوع ویروس کرونا همه لیگهای اروپایی را با تعلیق مواجه کرده و حالا کشورهای مختلف در حال بررسی سناریوهای محتمل درباره سرنوشت لیگهای فوتبال خود هستند.

در آلمان، بوندس‌لیگا بیشتر به این سناریو تمایل دارد که فصل را همینجا پایان یافته اعلام کرده و رتبه فعلی تیمها در جدول را به عنوان رتبه نهایی آنها لحاظ کند. اما آیا لالیگای اسپانیا هم ممکن است همین استراتژی را دنبال کند؟

قهرمانی بارسلونا

اگر لالیگا در همین لحظه به صورت کامل متوقف شده و پایان این لیگ اعلام شود، بارسلونا به عنوان قهرمان این فصل معرفی خواهد شد. چرا که کاتالانها در آخرین هفته قبل از تعطیلی لیگ موفق شدند از رئال مادرید پیشی گرفته و با اختلاف دو امتیاز صدرنشین لیگ شوند.

این قهرمانی بیست و هفتمین قهرمانی بارسا در تاریخ لالیگا خواهد بود. کیکه ستین به این ترتیب اولین قهرمانی لالیگای خود به عنوان مربی را جشن خواهد گرفت و لیونل مسی هم برای یازدهمین بار قهرمان لالیگا خواهد شد.

راه نیافتن اتلتیکو به لیگ قهرمانان اروپا

در وضعیت فعلی جدول، رئال مادرید، سویا و رئال سوسیداد به عنوان تیمهای دوم تا چهارم جدول به همراه بارسلونای قهرمان جواز حضور در فصل آینده چمپیونزلیگ را بدست خواهند آورد. اتلتیکو مادرید در حال حاضر در رتبه ششم جدول قرار دارد و اگر این سناریو در لالیگا دنبال شود، اتلتی برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ حضور در چمپیونزلیگ را تجربه نخواهد کرد

حضور دوباره ختافه در لیگ اروپا

درصورتی که لالیگا تصمیم به دنبال کردن این سناریو بگیرد ختافه یک بار دیگر جواز حضور در لیگ اروپا را به دست خواهد آورد. ختافه که در حال حاضر در رتبه پنجم جدول قرار دارد به همراه اتلتیکو مادرید و والنسیا، تیم هفتم جدول به عنوان نمایندگان اسپانیا به لیگ اروپا راه خواهند یافت.

یک فصل بدون قهرمان کوپا دل‌ری

اگر رقابتهای فوتبال در اسپانیا به صورت قطعی متوقف شود فینال کوپا دل‌ری، جام حذفی اسپانیا بین دو تیم رئال سوسیداد و اتلتیک بیلبائو برگزار نخواهد شد.

در نتیجه جام حذفی در اختیار هیچ تیمی قرار نخواهد گرفت. این در حالی است که هم سوسیداد و هم بیلبائو امیدوار بودند از این فرصت نادر برای اضافه کردن قهرمانی جام حذفی به کارنامه خود استفاده کنند. از این گذشته آنها می‌توانستند با قهرمانی در این جام جواز صعود به لیگ اروپا را هم بدست بیاورند.

تیمی به دسته پایین‌تر سقوط نخواهد کرد

سه تیمی که در حال حاضر در سه رتبه پایینی جدول لالیگا قرار دارند، عینی اسپانیول، لگانس و مایورکا از این تصمیم بسیار خوشحال خواهند شد. چون به این ترتیب آنها می‌توانند فصل آینده را هم در لالیگا سپری کنند.

لیگ ۲۲تیمی

بر اساس شواهدی که از آلمان به گوش می‌رسد بوندس‌لیگا قصد دارد هیچی تیمی از این لیگ را به دسته پایین‌تر نفرستاده و در عین حال چهار تیم اول بوندس‌لیگا۲ را به بوندس‌لیگا منتقل کند. به این ترتیب لیگ آلمان فصل آینده با حضور ۲۲ تیم برگزار خواهد شد. اگر لالیگا هم تصمیم بگیرد سیاست مشابهی اتخاذ کند سال آینده فوتبال اسپانیا هم شاهد برگزاری لالیگای ۲۲ تیمی خواد بود. آخرین باری که لالیگا با حضور ۲۲ تیم برگزار شده فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۷ بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.