صفحه اصلی / اسلایدر / دست کرونا بر گلوی صنعت پوشاک
دست کرونا بر گلوی صنعت پوشاک

مردم به دلیل شیوع کرونا به مراکز فروش پوشاک نمی روند

دست کرونا بر گلوی صنعت پوشاک

کسب و کار نیوز- شیوع ویروس کرونا مهم ترین کسب و کار مرتبط با شب عید را دچار ضرر و زیان بسیاری کرده است. شیوع این ویروس موجب خلوت شدن خیابان‌ها و در پی آن کسادی بازار پوشاک شده و واحدهای صنفی با کمبود و یا به تعبیری بهتر نبود مشتری در آستانه نوروز و شب عید مواجه شده‌اند.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، پوشاک یکی از مهم ترین کسب و کارهایی است که با شروع اسفند ماه هر ساله رونق می گرفت و تولیدکنندگان و فروشندگان با افزایش مشتریان این بازار خسارتی را که در طول یک سال فعالیت داشتند را جبران می کردند. بیماری کرونا اما در حال حاضر صنعت پوشاک را مانند دیگر کسب و کارها نشانه گرفته و با خالی شدن بازار از مشتریان درآمدزایی فعالان این صنعت را دچار مشکلات بسیاری کرده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان در خصوص بازار پوشاک اصفهان در آستانه شب عید در پی شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: متاسفانه شرایط بازار خوب نیست و به نوعی خرید و فروش به صفر رسیده است. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب واحدهای فروش پوشاک در آستانه شب عید در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: به دلیل اینکه فروشی در بازار پوشاک انجام نمی شود، چک های مغازه داران به نوعی پاس نشده و امروز با چک های برگشتی زیادی مواجه هستیم. ابراهیم خطابخش در خصوص بازار پوشاک اصفهان در آستانه شب عید در پی شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: متاسفانه شرایط بازار خوب نیست و به نوعی خرید و فروش به صفر رسیده است.

شاغلان صنعت پوشاک بیکار و طرح های توسعه‌ای متوقف شد

یک تولیدکننده پوشاک با تاکید بر اینکه سرانه اشتغال زایی این صنعت رقم بسیار بالایی است، گفت: بروز مشکلات فعلی در بازار پوشاک خود را طی چند ماه آینده نشان خواهد داد و بخشی از شاغلان این صنعت بیکار و طرح های توسعه‌ای و پروژه ها متوقف خواهد شد. علیرضا صفاری با اشاره به اینکه چالش رکود کسب و کار امروز مختص به بازار پوشاک نیست و کل کشور را درگیر خود کرده است، اظهار داشت: در بخش پوشاک خرده فروشی‌ها با آسیب جدی روبرو شده‌اند، در حالی آنها فروش خود را به صورت فیزیکی انجام می دادند که امروز مردم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری تمایلی به مراجعه به مراکز فروش پوشاک ندارند.

وی با اعلام اینکه تقریبا فروش به صفر رسیده است گفت: دولت باید در شرایط فعلی علاوه بر مسئولیت خود جهت مقابله با این بیماری به داد تولیدکنندگان نیز برسد. مدیریت بحران در سایر کشورها نشان می‌دهد آنها در این شرایط حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان خود انجام و حتی فرصت‌هایی را برای پرداخت بدهی‌ها درنظر می‌گیرند که امیدواریم این موضوع نیز در کشور اجرایی شود. این تولیدکننده پوشاک با تاکید براینکه تولیدکنندگان پوشاک چندین سال است با موضوع قاچاق روبرو هستند، افزود: در طول سال تلاش بسیاری شد تا صنف پوشاک بتواند حجم زیادی از فروش خود را در شب عید انجام دهد که با بروز این بیماری نمی‌توانند نسبت به فروش محصولات خود اقدام کنند البته تأثیرات مخرب این موضوع در صنایع پایین دستی نمود بیشتری پیدا کرده است.

صفاری با تاکید براینکه سرانه اشتغال زایی در این صنعت رقم بسیار بالایی است، تصریح کرد: ابعاد بروز مشکلات فعلی در بازار پوشاک خود را طی چندین ماه آینده نشان خواهد داد، به نحوی که بخشی از شاغلان این صنعت بیکار و طرح های توسعه‌ای و پروژه ها متوقف انجام خواهد شد. وی به تصمیم اخیر شورای عالی برند پوشاک در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این شورا شعار”با هم می‌گذرانیم” مطرح شده که امیدواریم با حمایت همه تولیدکنندگان و مردم بتوانیم این شرایط را با موفقیت طی و فضا را برای فعالیت واحدهای تولیدی فراهم کنیم.

اختیار تعطیلی با دارندگان فروشگاه های پوشاک است

میر اسماعیل صدیق، رئیس اتحادیه پوشاک البرز

به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از فعالان و تولیدکنندگان پوشاک مشتری ندارند و بازار این اجناس بدون مشتری روزانه خسارات بسیاری می بیند. این روزها باید درآمدزایی خوبی برای صنف پوشاک می شد که بیماری کرونا این بخت را از فعالان این صنعت گرفته است. در بسیاری از واحدهای فروش پوشاک مشتری وجود ندارد و اکثر فعالان بازار اقدام به تعطیلی کرده اند. این اقدام بر عهده خود مغازه دار است که وقتی مشاهده می کند ضرر باز نگاه داشتن فروشگاه از بسته بودن آن بیشتر است مغازه را تعطیل کند و به هر ترتیب جنبه اختیاری دارد. وحشتی که این بیماری به جان مردم انداخته رونق را از بازار شب عید در صنف پوشاک که هرساله یکی از شلوغ ترین بازارهای شب عید را دارد، گرفته است.

تمام واحدهای فروش پوشاک با مشوق هایی که در نظر گرفته اند در تلاش برای درآمدزایی هستند و فروش های فوق العاده با شرایط بسیار خوبی را دارند تا بتوانند بخشی از ضرر و زیان شب عید را جبران کنند. درحال حاضر اجناس بسیاری در انبارهای فعالان پوشاک مانده و خاک می خورد و خریداری هم برای آنها وجود ندارد. این در حالی است که از ماه ها قبل برای فروش اسفند ماه برنامه ریزی و اجناس انبار شده است که متاسفانه نه تنها در این ماه مشتری‌ها بیشتر نشده بلکه به کمتر از یک چهارم رسیده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.