صفحه اصلی / اسلایدر / اعداد و ارقام کسب و کار و اقتصادی در هفته اول اسفندماه ۱۳۹۸

اعداد و ارقام کسب و کار و اقتصادی در هفته اول اسفندماه ۱۳۹۸

کسب و کار نیوز - پیش‌بینی قیمت جهانی طلا در صورت تداوم بحران کرونا، کاهش کم‌سابقه قیمت نفت در بازارهای جهانی، سقوط ارزش سهام شرکت‌های آمریکایی و آخرین برآوردها از هزینه‌های اقتصادی بحران کرونا جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۴۲۰ میلیون نفر

بانک جهانی: بیش از ۴۲۰ میلیون نفر از جمعیت جهان برای تأمین برق مصرفی خود از پنل‌های خورشیدی غیرمتصل به شبکه توزیع سراسری استفاده می‌کنند.

۹ میلیون نفر

سازمان ملل متحد: بر اساس آخرین تحقیقات میدانی کارشناسان برنامه جهانی غذا (WFP) بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ونزوئلا برای تأمین غذا و سایر نیازهای اساسی خود با مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

۳٫۱۸ تریلیون دلار

سی‌ان‌بی‌سی: ارزش بازار شرکت‌های فعال در بازار سهام نیویورک در هفته‌ای که گذشت بر اثر تشدید نگرانی‌ها از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا مجموعاً ۳٫۱۸ تریلیون دلار کاهش یافت.

۱۸۰۰ دلار

سی‌ان‌بی‌سی: تحلیلگران شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کنند که در صورت کشیده شدن بحران ویروس کرونا به سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ظرف سه ماه آینده از مرز ۱۸۰۰ دلار عبور خواهد کرد.

۱۲۰ میلیارد دلار هنگ‌کنگ

سی‌ان‌بی‌سی: دولت منطقه ویژه هنگ‌کنگ به‌منظور مهار اثرات اقتصادی نامطلوب شیوع ویروس کرونا و خروج از رکود اقتصادی ناشی از ناآرامی‌های چند ماه اخیر، یک بسته محرک اقتصادی به ارزش ۱۲۰ میلیارد دلار هنگ‌کنگ (۱۵٫۴ میلیارد دلار آمریکا) در نظر گرفته است.

۱۶ درصد

بلومبرگ: در پایان هفته‌ای که گذشت قیمت هر بشکه نفت سبک تگزاس در بورس کالای نیویورک ۱۶ درصد نسبت به روز پایانی هفته قبل از آن کاهش یافت که این رقم بیشترین کاهش هفتگی قیمت نفت سبک تگزاس در ۱۲ سال اخیر محسوب می‌شود.

۱۸۰ میلیارد دلار

بلومبرگ: صندوق ثروت ملی نروژ –که ارزش دارایی‌های آن بیش از ۱٫۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود- در سال ۲۰۱۹ به لطف رشد قابل‌قبول بازارهای مالی جهان ۱۸۰ میلیارد دلار بازدهی داشته است که این رقم در تاریخ فعالیت این صندوق یک رکورد به شمار می‌رود.

۴۲ درصد

بلومبرگ: ارزش سهام شرکت بیوتکنولوژی مدرنا (Moderna) که ادعا می‌کند واکسنی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا کشف کرده است، طی یک هفته اخیر بیش از ۴۲ درصد در بازار سهام نیویورک رشد داشته است.

۵۰ دلار

اویل پرایس: در پایان معاملات روز جمعه بازار لندن، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای اولین بار در ۱۸ ماه اخیر به کمتر از ۵۰ دلار رسید.

۲٫۵ درصد

سی‌ان‌ان: بر اساس گزارش مؤسسه رتبه‌بندی اعتباری مودیز (Moody’s) انتظار می‌رود با توجه به کاهش تقاضای جهانی خودرو و بروز اختلال در زنجیره تأمین شرکت‌های خودروسازی بر اثر شیوع ویروس کرونا، فروش خودروهای نو در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته ۲٫۵ درصد کاهش یابد.

۱۰ میلیارد دلار

سی‌ان‌ان: به گفته ساندر پیچای، مدیرعامل شرکت گوگل، این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای توسعه مراکز داده و همچنین دفاتر خود در ۱۱ ایالت آمریکا سرمایه‌گذاری کند.

۱٫۱ تریلیون دلار

فایننشال تایمز: اقتصاددانان مؤسسه تحقیقات اقتصادی آکسفورد اکونومیکس لندن پیش‌بینی می‌کنند که پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا دست‌کم ۱٫۱ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی هزینه تحمیل خواهد کرد.

۲۴ درصد

فایننشال تایمز: حدود ۲۴ درصد از مدیران ۳۵۰ شرکت برتر بورس لندن (موسوم به FTSE 350) در یک نظرسنجی اعلام کردند که با توجه به تداوم نااطمینانی‌های پسابرگزیت، قصد دارند تعدادی از کارکنان خود را ظرف ماههای آینده تعدیل کنند.

۲٫۳ میلیارد پوند

دفتر ملی آمار انگلیس: گردشگران خارجی در ماه پایانی سال ۲۰۱۹ حدود ۲٫۳ میلیارد دلار در انگلیس هزینه کردند که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.