صفحه اصلی / استان ها / اهدای خون در کرمانشاه به یک سوم رسید
اهدای خون در کرمانشاه به یک سوم رسید

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه:

اهدای خون در کرمانشاه به یک سوم رسید

کسب و کار نیوز :مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به بحث بیماری کرونا، گفت: متاسفانه بروز این بیماری در جامعه موجب شده میزان اهدای خون در استان به کمتر از یک سوم برسد و این امر می‌تواند بیماران نیازمند خون را با مشکل جدی مواجه کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, پژمان صالحی فر با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز همیشگی است، گفت: متاسفانه امکان ذخیره سازی خون و مشتقات آن وجود ندارد و برای همین نیاز است اهداکنندگان خون حضور مستمر جهت اهدای خون داشته باشند.

وی افزود: تامین خون تنها از اهدا کنندگان خون امکانپذیر است و ما نمی‌توانیم خون را از جای دیگر تهیه کنیم و نیاز است اهداکنندگان همواره اهدای خون را انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به بروز بیماری کرونا در جامعه و بار روانی ناشی از این بیماری، گفت: متاسفانه ترس و وحشت اغراق آمیز از این بیماری موجب شده تا اهدای خون در مراکز خونگیری به یک سوم کاهش یابد و این درحالی است که نیاز به خون در مراکز درمانی همیشگی است و زمان نمی شناسد.

وی تاکید کرد: در صورت تداوم کاهش اهدا خون، بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، هموفیلی، مادران باردار و بسیاری از بیماران دیگر نیازمند به خون و فرآورده های مشتق از آن، دچار مشکل جدی خواهند شد.

صالحی فر با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی به جد در مراکز اهدای خون رعایت می شود، گفت: در حال حاضر روزانه دو مرتبه تمامی محیط خونگیری ضدعفونی شده و پزشکان شاغل در این مرکز هم اهدا کنندگان را در بدو ورود مورد معاینه قرار داده و با اطمینان از سلامت آنها اقدام به دریافت خون می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: تمامی ملزومات مورد استفاده در فرایند خون گیری نیز استاندارد، استریل و یک بارمصرف بوده و تمام موارد بهداشتی تمام و کمال رعایت می‌شود.

به گفته صالحی فر تمام افراد ۱۸ تا ۶۰ ساله در صورتی که دچار تب یا بیماری نباشند، می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ شب جهت اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر به تمام گروه های خونی و بویژه گروه های خونی منفی نیازمندیم و از مردم خیر استان می خواهیم برای اهدای خون به مرکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.