صفحه اصلی / استان ها / کمتر از نصف پزشکان زنجانی خواستار دریافت کارتخوان شدند
کمتر از نصف پزشکان زنجانی خواستار دریافت کارتخوان شدند

با وجود الزام قانونی برای ثبت‌نام صندوق فروش؛

کمتر از نصف پزشکان زنجانی خواستار دریافت کارتخوان شدند

کسب و کار نیوز :مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: تاکنون ۴۶ درصد از پزشکان زنجانی برای دریافت پایانه فروشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرحیدر رضوی اظهار کرد: براساس بند “ی” تبصره ۶ قانون بودجه امسال و تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف‌اند در چارچوب آیین‌نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ از ابتدای امسال از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: طبق ماده ۱۴ به میزان ۱۰ درصد از مالیات ابرازی عملکرد اشخاص مشمول که ملزم به ثبت سامانه فروش شده‌اند، مشروط به رعایت مفاد آیین‌نامه اجرایی برای مدت دو سال اول بخشوده خواهد شد.

وی افزود: طبق ماده ۱۵، نصب نکردن و یا استفاده نکردن از سامانه صندوق فروش و یا ثبت نکردن صورت‌حساب خرید و فروش، مشمول جریمه ۲ درصد فروش خواهد بود که این مهم بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم است.

رضوی تصریح کرد: با توجه به پایان مهلت ثبت‌نام پزشکان در سامانه صندوق فروش در مهلت قانونی و مقرر و اجرای این قانون به بهترین شکل و به منظور رفاه حال مراجعه‌کنندگان، پزشکان نسبت به ثبت‌نام و راه‌اندازی صندوق فروش از طریق سایت www.tax.gov.ir اقدام کنند.

وی یادآور شد: پزشکان در صورت نصب دستگاه کارت‌خوان از همه معافیت‌های قانونی برخوردار می‌شوند و سازمان امور مالیاتی، مکلف به نظارت بر نصب کارت‌خوان بوده و این سازمان، همه اطلاعات مربوط به پایانه‌های فروشگاهی را در اختیار دارد. فقط کارت‌خوان، پایه محاسبه مالیات نبوده بلکه ملاک، تکمیل اظهارنامه مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اظهار کرد: تاکنون ۴۶ درصد پزشکان برای دریافت پایانه فروشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند و این در حالی است که در استانی با گستردگی بیشتر از زنجان، پزشکان بیشتری برای دریافت این مهم ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.