صفحه اصلی / استان ها / واریز عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر
واریز عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان همدان خبر داد

واریز عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر

کسب و کار نیوز :مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان همدان از پرداخت عیدی مستمری بگیران این صندوق خبر داد و گفت: مبلغ عیدی مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان پس از تصویب هیئت امنا و هیئت مدیره، در اوایل اسفندماه به حساب آنان واریز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهدی سماواتی افزود: با پیشنهاد صندوق و تصویب هیئت مدیره، سقف عیدی تعیین شده توسط هیئت امنای این صندوق برای سالجاری که مبلغ ۴۵۰ هزار تومان است، به حساب آنها واریز شد.

وی ضمن تبریک سال نو و آرزوی بهروزی برای مستمری بگیران این صندوق تأکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ مستمری بگیر، از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده فوتی دارد که از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند.

سماواتی بیان کرد: کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی و پرداخت حق بیمه بر اساس هشت سطح درآمدی، می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای این صندوق مانند مستمری بازنشستگی(پیری)، از کارافتادگی و فوت برخوردار شوند.

پرداخت تسهیلات کم بهره به ۷۰۵ مستمری بگیر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایئیان و عشایر استان همدان در ادامه از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بیش از ۷۰۵ نفر از مستمری‌بگیران این صندوق برای نخستین بار از امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان صندوق و بانک صادرات ایران منعقد شده، تسهیلات سه میلیون تومانی به مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت می‌شود. بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه است و از محل اعتبارات صندوق نزد بانک صادرات، به مستمری‌بگیران صندوق اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه صندوق برای نخستین بار نسبت به پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران خود اقدام کرده، اولویت پرداخت تسهیلات در این مرحله با افرادی است که سنوات مستمری‌بگیری بیشتری دارند، اظهار کرد: ویژگی این تسهیلات، پرداخت راحت و بدون ضامن است چرا که روستائیان و عشایر در اغلب موارد امکان دسترسی به تسهیلات بانکی را به علت نداشتن ضامن ندارند بنابراین فرایند اعطای این تسهیلات به گونه‌ای طراحی شده که پرداخت آن به راحتی و بدون ضامن باشد.

سماواتی پرداخت تسهیلات سه  میلیون تومانی به بیش از ۷۰۵ نفر از مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای نخستین بار را از جمله خدمات کوتاه مدت دانست و یادآور شد: از آنجا که دسترسی به تسهیلات کم‌بهره برای جامعه روستایی و عشایر اغلب با دشواری‌ها و چالش‌های اداری روبرو است، بر آن شدیم تا با ارائه این خدمت کمکی هر چند کوچک به خانوارهای روستایی عضو صندوق داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.