صفحه اصلی / استان ها / آغاز ثبت نام حج تمتع ۹۹ از ۹ اسفندماه
آغاز ثبت نام حج تمتع ۹۹ از ۹ اسفندماه

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان خبر داد

آغاز ثبت نام حج تمتع ۹۹ از ۹ اسفندماه

کسب و کار نیوز :مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از آغاز ثبت نام حج ۹۹ از روز جمعه (۹ اسفندماه) خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام در شهرهای کرمان، زرند، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، انار، بردسیر، بم و جیرفت انجام می‌شود و سایر شهرهایی که در استان در آنها دفتر حج و زیارت وجود ندارد، باید به شهرستان‌های همجوار خود مراجعه کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “محمود عرب‌نژاد” صبح امروز هفتم اسفندماه در جلسه تشریح برنامه‌های حج تمتع در سال ۹۹ گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با کشور عربستان، مشکلی در اعزام زائرین حج تمتع در سال ۹۹ نداریم.

وی از آغاز ثبت نام حج ۹۹ از روز جمعه (۹ اسفندماه) خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام در شهرهای کرمان، زرند، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، انار، بردسیر، بم و جیرفت انجام می‌شود و سایر شهرهایی که در استان در آنها دفتر حج و زیارت وجود ندارد، باید به شهرستان‌های همجوار خود مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان این مطلب که زائرین باید ابتدا در سامانه http://reserve.haj.ir پیش ثبت‌نام را انجام و اطلاعات خود را تکمیل کنند، گفت: در استان کرمان دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۸۶ نیز می‌توانند ثبت نام کنند و در صورت عدم تکمیل کاروان‌ها، ثبت نام‌های بعدی تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۸۶ به صورت روزشمار(هر زمان ظرفیت تکمیل شود، ثبت‌نام به اتمام می‌رسد) آغاز می‌شود.

وی با تاکید برآنکه زائرین لزومی ندارد روز اول به دفاتر حج و زیارت مراجعه کنند، اعلام کرد: ظرفیت حج تمتع سال ۹۹ استان کرمان ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲۵ کاروان است گفتنی است که گذرنامه زائرین باید تا ۳۰ دی‌ماه ۹۹ اعتبار داشته باشد.

عرب‌نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه اعزام زائر به سوریه فعلاً فقط از استان تهران انجام می شود، اظهار کرد: تعدادی مشتاقان از طریق تهران این سفر را انجام می‌دهند و طبق رایزنی‌ها و توافق هواپیمایی ماهان از پایان اسفندماه در صورت استقبال مردم استان کرمان ماهانه یک پرواز با مدت یک هفته‌ای به سوریه خواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که سفر به کربلا به علت شیوع بیماری کرونا فعلا صورت نمی گیرد، ادامه داد: درباره اعزام در ایام نوروز به عتبات عالیات در صورت استقبال، این اعزام‌ها از ۲۴ اسفندماه تا پایان فروردین سال ۹۹ انجام می شود اما گفتنی است این موضوع منوط به این است که بیماری کرونا مهار شده باشد.

حجت‌الاسلام “حسین سازندگی” نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت استان کرمان نیز در این نشست خبری گفت: کار بعثه مقام معظم رهبری در ایام حج مسایل فرهنگی است که این مسایل فرهنگی به دو بخش قبل از حج و در حین حج تقسیم می‌شود.

وی با بیان این مطلب که مصاحبه‌های روحانیون حج امسال به‌صورت حضوری انجام شده است، تصریح کرد: به تعداد هر کاروان یک روحانی برای مسایل فرهنگی حضور دارد و اگر در کاروانی که تعداد خانم‌ها زیاد باشد یک معینه(خانمی که در مصاحبه‌ها قبول شده باشد) در کاروان استفاده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: کلاس تخصصی برای افرادی در کاروان که دارای مدارک لیسانس به بالا باشند، جداگانه برگزار خواهد شد ضمن آنکه کلاس‌های آموزشی نیز در عربستان برگزار می‌کنیم و احرام حج در مکه به‌صورت کامل آموزش داده خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.