صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / رشد ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی درخواست برگزاری جلسات آنلاین
رشد ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی درخواست برگزاری جلسات آنلاین

با شیوع کرونا درخواست برای استفاده از وبینار افزایش یافت

رشد ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی درخواست برگزاری جلسات آنلاین

کسب و کار نیوز - همه چیز سرجایش بود و روزها عادی سپری می شد تا اینکه سر و کله کرونا پیدا شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، این آغاز مشکل بود؛ چراکه با نگرانی مردم از شیوع این بیماری، کم کم سایه ترس از این بیماری در دل مردم جای گرفت. این بود که نشست ها، کلاس ها، جلسات و.. یکی یکی کنسل و نوعی توقف در فعالیت؛ چه آموزش و چه کار ایجاد شد. تنها تفاوت این چهارشنبه با چهارشنبه گذشته به نظر شما چیست؟ می توان در شهر قدم زد و نگرانی را در چهره مردم به ویژه سالمندان دید. زمانی که از شما می پرسند: «جوان! آیا ماسکم را درست به صورتم زده ام؟»
با شیوع کرونا در ایران، راهکارهای گوناگونی برای کاهش شیوع این ویروس از سوی مردم و کسب‌وکارها صورت می‌گیرد. راهکارهایی که البته اجرایی شدن آنها منجر به ریشه کن شدن ویروس نمی‌شود اما می‌تواند در کنار رعایت نکات بهداشتی و دیگر موارد، به کم شدن شیوع این ویروس کمک کند؛ برگزاری آنلاین رویدادها و جلسات تیم‌ها و کسب‌وکارها یکی از این موارد است. طی روزهای اخیر با افزایش تعطیلی ها می توان روی این پلتفرم ها حساب ویژه ای باز کرد؛ خدماتی که شاید تا پیش از این کمتر دیده می شدند. لزوم متوقف نشدن آموزش به خصوص در بین دانش آموزان یکی از مواردی است که می توان راه حل آن را در وبینار جستجو کرد. «کسب و کار» در گفتگو با چند پلتفرم برگزاری وبینار آنلاین، لزوم توجه به این پلتفرم ها را بررسی می کند.

روی آوردن مردم به ابزارهای آنلاین در پی شیوع کرونا

مانوئل اوهانجانیانس، موسس و مدیر «ایسمینار»
با توجه به اینکه ایسمینار سیستم جامع و فول سرویس مدیریت برگزاری وبینار است، اقبال به سمت استفاده از این سیستم بیشتر شده است. دلیل آن، این است که با توجه به اینکه در وبینار یا کلاس آنلاین دیگر نیاز به حضور فیزیکی نیست، بهترین و ایمن ترین راهکاری است که به نظر می رسد. از روز شنبه هفته اخیر نسبت به هفته قبل، ما رشد دو برابری در فروش داشتیم و به صورت کلی این هفته این رشد خود را حفظ کرده و درخواست به سمت ایسمینار بیشتر شده است. به طور قطع در شرایطی که نیاز است مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در خانه بمانند درخواست برای وبینار آنلاین افزایش خواهد یافت. این در حالی است که ما در آبان ماه قطعی اینترنت را شاهد بودیم و درخواست برگزاری وبینار به حداقل رسید. در دی ماه بیزینس ماه حتی به صفر نیز رسید. قاعدتا با توجه به ارزش پیشنهادی که ایسمینار می دهد و آن حضور نداشتن اما استفاده از مهارت های جدید و فرصت برابر برای انسان هاست، مورد اقبال قرار گرفته و این رشدی هم که ما شاهد هستیم، یک بخش به دلیل لزوم قرار نگرفتن مردم در مکان های عمومی است و به همین دلیل مردم به ابزارهای آنلاینی مثل وبینار روی آورده اند. این مزیت وبینار به ما کمک کرده تا افزایش درآمد داشته باشیم. این رشد درخواست به معنای این نیست که ما کاسب کروناییم. تمام تلاش ما در راستای این است که برای مردم و برگزارکنندگان شرایط را آسان کنیم. در حال حاضر کمپینی را به نام «#آموزش_بدون_توقف» اجرا کرده ایم و در قالب این هشتگ برگزاری وبینار را رایگان کرده ایم. با این کار به دنبال این هستیم که مردم را ترغیب کنیم که وبینار برگزار کنند و این کار به صورت رایگان است. هدف ما از رایگان کردن این نوع آموزش ها این است که با موج مقابله با شیوع کرونا با مردم همراهی کنیم و این کار در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی ایسمینار است. هرچند پیش از این نیز در همه اتفاقات گذشته مثل سیل و… ایسمینار سعی کرده با توجه به اندازه و توان خود همیشه با مردم همراهی کند.

افزایش بهره وری سازمان ها با وبینار

علی اکبر چراغی صنوبری، مدیرعامل سرویس جلسات آنلاین «روبرو»
به طور کلی برای استفاده از جلسات آنلاین درخواست ها افزایش یافته است. این افزایش درخواست دو زمینه می تواند داشته باشد و یک مورد آن، این است که در پی شیوع بیماری کرونا بسیاری از شرکت ها و سازمان ها نیروهای خود را دورکار کرده اند. بنابراین نیاز به برگزاری جلسات آنلاین احساس شده است. ازاین رو این رشد دور از ذهن نیست. ما تا پایان اسفند نیز فروش اشتراک نداریم و خدماتمان را به صورت رایگان عرضه می کنیم تا ان شاءا… بتوانیم در این شرایط تاثیرگذار باشیم. تا پایان اسفند برنامه ما این است که خدماتمان را به صورت رایگان عرضه کنیم تا بتوانیم نقش کوچکی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا داشته باشیم. طی روزهای اخیر استفاده از خدمات ما افزایش چشمگیری داشته است هرچند نمی توانم آمار دقیقی اعلام کنم؛ ولی حداقل بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد رشد درخواست داشته ایم. نکته کلی در این گونه موارد این است که ما وقتی یک بحران رخ می دهد به فکر راهکار می افتیم؛ ولی واقعا لازم است شرکت ها و نهادها فرهنگسازی برای استفاده از جلسات آنلاین و دورکاری را ادامه بدهند و کلا آن را کنار نگذارند چون این کار می تواند روی هزینه ها، رفت و آمدها، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و… تاثیر داشته باشد. به تبع بهره وری سازمان ها نیز افزایش خواهد یافت.

با وبینار، آموزش متوقف نمی شود

پویا عابدی، مدیر پلتفرم برگزاری وبینار «وبرنو»
به دنبال شیوع بیماری کرونا، استفاده از خدمات اینترنتی افزایش یافته و ما نیز افزایش درخواست استفاده از وبینار آنلاین را شاهد هستیم. به همین دلیل بسته ویژه ای در نظر گرفته ایم و سعی می کنیم خدماتمان را با حداقل قیمت های ممکن ارائه کنیم. به هر حال از بابت اینکه می توانیم این سرویس را ارائه دهیم و از طرفی در حال حاضر خیلی از سازمان ها و شرکت ها می توانند جلساتشان را به واسطه استفاده از این سرویس برگزار کنند، خوشحالیم. هنوز میزان دقیق رشد درخواست ها را محاسبه نکرده ایم؛ اما این رشد، رشدی قابل توجه بوده است. استفاده کردن از وبینار مخصوصاً در حوزه آموزش، صرف نظر از شرایطی که در آن قرار داریم، راهکار مناسبی است که باید فرهنگ استفاده از آن ایجاد شود. دلایل متعددی در این رابطه وجود دارد ازجمله حذف شدن رفت و آمد و کم شدن ترافیک، دسترسی به شهرها و کشورهای دیگر، کم شدن هزینه ها، دسترسی به اساتیدی که محتوای باکیفیت ارائه می کنند. بنابراین دلایل متعددی را می توان برشمرد که چرا استفاده از این سیستم ها یا پلتفرم های برگزاری وبینار می تواند تحول آفرین باشد مخصوصا در حوزه آموزش؛ ولی در شرایط فعلی هم به نظر می رسد یک راهکار بسیار مناسب است؛ یعنی با توجه به بحرانی که با آن مواجه هستیم، به نظر می رسد می تواند راهکاری منطقی باشد. در شرایط فعلی که با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها فعالیت آموزشی متوقف شده، برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین خیلی سریع می تواند این قشر را به فعالیت برگرداند و بسیار کمک کننده باشد. در چنین شرایطی دو نکته حائز اهمیت است. نکته اول اینکه ما امیدوار هستیم هرچه زودتر بحران فعلی برطرف شود و جامعه به شرایط عادی برگردد. در شرایط فعلی ما تلاشمان را می کنیم که کسانی که به ابزارهای آنلاین نیاز دارند بتوانند از وبینار و جلسات آنلاین استفاده کنند. نکته دوم اینکه کاری که کرده ایم این است که با افزایش درخواست، قیمت طرح هایی که در «وبرنو» داریم تا حدی که برایمان امکان داشته هزینه هایمان را کاهش داده ایم. بنابراین به هیچ عنوان به دنبال استفاده از شرایط پیش آمده نیستیم و تلاش می کنیم سرویس ها را تا جای ممکن به حداقل قیمت ارائه دهیم که به هر حال جاهایی که فعایت آنها متوقف شده، بتوانند تا جایی که می توانند، نیازشان را با وبینار برطرف کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.