صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / خودکفایی در تولید دستگاه همودیالیز ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی
خودکفایی در تولید دستگاه همودیالیز ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

خودکفایی در تولید دستگاه همودیالیز ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

کسب و کار نیوز - یک شرکت دانش بنیان داخلی با استفاده از «تسهیلات سرمایه در گردش» صندوق نوآوری و شکوفایی قرار است بخش مهمی از نیاز داخل به دستگاه همودیالیز کشور را تامین و در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و کشور را از واردات این نوع دستگاه‌ها بی‌نیاز کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز سبک‌دست، مدیر عامل شرکت آریا طب فیروز در مورد قرارداد تولید دستگاه‌های همودیالیز و قرارداد منعقده در این رابطه با هیات امنای صرفه جویی ارزی، گفت: برای رفع نیاز وزارت بهداشت به دستگاه همودیالیز، تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که به موجب این تفاهم نامه به مدت سه سال، سالانه ۱۰۸۰ دستگاه همودیالیز تولید و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. این میزان دستگاه در سال به صورت دو قرارداد ۵۴۰ دستگاهی تنظیم می‌شود. به عبارت دیگر ذیل تفاهم نامه منعقد شده، شرکت ما موظف است که در قالب ۶ قرارداد ۵۴۰ دستگاهی نیاز وزارت بهداشت را به این دستگاه در مدت زمان سه سال مرتفع کند، بر همین اساس یک محموله ۵۴۰ دستگاهی پایان آذر ماه سال جاری تحویل شد و در حال تولید برای محموله دوم هستیم.
مدیر عامل شرکت آریا طب فیروز در مورد تسهیلاتی که این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای تولید دستگاه همودیالیز دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: برای تولید محموله اول، تسهیلات سرمایه در گردش به میزان مصوب ۱۱ میلیارد تومان دریافت کردیم که هنوز بخشی از آن را به دلیل کمبود تضامین مورد تقاضا، دریافت نکرده‌ایم اما این تسهیلات بخش مهمی ‌از تولید دستگاه همودیالیز را ممکن ساخته است، به همین دلیل برای دریافت تسهیلات بیشتر سرمایه در گردش به صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضا دادیم و موافقت‌های اولیه نیز اخذ شده است.
وی درباره صادرات این محصول دانش بنیان نیز گفت: در نظر داریم که ۵۰ درصد از تولید شرکت را به کشورهای دیگر صادر کنیم، بر همین اساس مذاکراتی با کشورهای عراق و اندونزی انجام شده است. در گذشته نیز به افغانستان صادرات داشتیم و در حال حاضر در مناقصه دیگری در افغانستان شرکت کرده‌ایم. امیدواریم در فرصتی دو ساله صادرات محصولات شرکت به میزان پیش بینی شده یعنی ۵۰ درصد از ظرفیت تولید برسد.
سبک‌دست در مورد ویژگی دستگاه همودیالیز و ظرفیت تولید شرکت آریا طب فیروز نیز گفت: ویژگی متمایز کننده این دستگاه، نرم‌افزار داخلی بسیار پیشرفته آن است که علاوه بر کنترل و ثبت تمامی ‌تغییرات سخت‌افزاری دستگاه، اطلاعات بالینی بیمار و همچنین تنظیمات پرستاری را نیز در طول جلسه همودیالیز بصورت «لاگ فایل» ثبت کرده و در مواقع مورد نیاز ارائه می‌کند. همچنین نزدیک به ۸۰ درصد از قطعات به‌کار رفته در دستگاه همودیالیز، ساخت داخل است و ظرفیت تولید به گونه‌ای است که در یک شیفت کاری با همین میزان نیروهای موجود، امکان تولید ۱۰ دستگاه در روز را داریم. با تولید دستگاه همودیالیز وابستگی کشور به واردات این محصول از بین رفته است.
وی به محصولات دیگر دانش بنیان شرکت آریا طب فیروز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرکت دو دستگاه آب RO سانترال (مرکزی) و آب RO پورتابل را نیز تولید می‌کند و در حال تحقیق و پژوهش برای تولید محصولات دیگر دانش بنیان نیز هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.