صفحه اصلی / استان ها / دستگاه های پخت نان با شعله مستقیم غیراستاندارد هستند
دستگاه های پخت نان با شعله مستقیم غیراستاندارد هستند

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد:

دستگاه های پخت نان با شعله مستقیم غیراستاندارد هستند

کسب و کار نیوز:مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر دستگاه پخت نانی که دارای شعله مستقیم باشد، غیراستاندارد است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «بهمن رحمتی» افزود: اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با کمبود شدید نیرو مواجه است اما با این وجود پرسنل ما به صورت انقلابی و بسیجی کار می کند.

وی اظهارکرد: ۳تاسیسات سیلندر پرکنی استان در سرآبتاوه بویراحمد، پاتاوه شهرستان دنا و شهر چرام استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استفاده از گاز مایع ال پی جی برای خودرو ممنوع است.

رحمتی تصریح کرد: هیچ خودرویی نمی تواند از گاز ال پی جی استفاده کند چراکه گاز مایع تنها مصرف خانگی دارد.

وی در خصوص وسایل بازی استان بیان ادامه داد: در زمینه تجهیزات و وسایل بازی با شهرداری های استان مکاتبه کردیم که در انعقاد قرارداد با بهره برداران دقت شود تا گواهی استاندارد داشته باشند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال بالغ بر۹۰۰مورد بازرسی از وسایل و زمین بازی پارک های شهرداری ها، مهدکودک ها و فضاهای باز و بسته انجام شده است که از این تعداد ۴۵۰ مورد معادل ۵۰درصد مربوط به شهرداری های استان بوده اند.

رحمتی بیان کرد: متاسفانه ۱۰۰درصد وسایل و تجهیزات مستقر در فضاهای بازی شهرداری ها استاندارد نیستند و ۵۰ درصد مابقی که مربوط به بهره برداران بخش خصوصی هستند، مشکلی خاصی ندارند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نتیجه بازرسی از وسایل بازی پارک های شهرداری ها به صورت کتبی به شهرداری ها ارسال شده است، اگر اتفاق و حادثه ناگواری در این زمینه رخ دهد شهرداری ها باید پاسخگو باشند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هیچکدام از شهرداری های استان برای استاندارد سازی وسایل بازی پارک ها خود اقدامی انجام نداده اند.

رحمتی افزود: طی دو سال اخیر شهرداری یاسوج در خصوص استانداردسازی آسانسورهای سطح این شهر پای کار بوده است.

وی اظهارکرد: صاحبان و مالکان ساختمان‌های آسانسور دار ملزم به دریافت گواهی استاندارد هستند و صدور پایان کار از سوی شهرداری ها منوط به اخذ این گواهی است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۵۰ مورد گواهی استاندارد آسانسورهای اداری، مسکونی و تجاری در این استان صادر شده است.

رحمتی خاطرنشان کرد: هم اکنون اکثر آسانسورهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان یا به روز شده اند و یا در حال تعمیر و به روز رسانی هستند.

وی ادامه داد: امسال ۳۰۰۰ مورد آزمون از وسایل سنجش سبک استان انجام شده که از این تعداد مورد خاصی از کم فروشی مشاهده نشده است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نظارت بر ترازوها و وسایل سنجش دستی دست فروشان در حوزه وظایف استاندارد نیست، اظهارکرد: ترازوهای دستی دست فروشان استاندارد نیست.

رحمتی ادامه داد: اداره استاندارد، اصناف و واحدهای صنفی دارای مجوز را در این زمینه نظارت و کنترل می کند.

وی گفت: در خصوص وضعیت استاندارد دستگاه های پخت نان نانوایی‌های استان بیان کرد: با اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت تعامل لازم را در این زمینه داریم تا تجهیزات پخت نان استان که تازه مجوز می گیرند دارای علامت استاندارد باشند.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه واحدهای نانوایی که از قبل فعالیت دارند نیز باید تعیین تکلیف شوند، بیان کرد: هر دستگاه پخت نانی که دارای شعله مستقیم باشد، غیراستاندارد است.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.