صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / بنای یادبود مزار شهدای پارک فناوری پردیس با استفاده از فناوری های روز ساخته می‌شود
بنای یادبود مزار شهدای پارک فناوری پردیس با استفاده از فناوری های روز ساخته می‌شود

عموم مردم می‌توانند در ساخت این بنای یادبود مشارکت کنند

بنای یادبود مزار شهدای پارک فناوری پردیس با استفاده از فناوری های روز ساخته می‌شود

کسب و کار نیوز - سال گذشته پیکر پاک دو شهید گمنام دفاع مقدس در پارک فناوری پردیس به خاک سپرده شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بنای یادبودی برای این مزار با استفاده از فناوری های نوین در حال ساخت است که منابع مالی آن از طریق مشارکت شرکت‌های عضو و کارمندان مستقر در پارک فناوری پردیس تامین می‌شود. علاقه‌مندان از تمام اقشار مردم اعم از شرکت ها و کارمندان مستقر در پارک یا عموم مردم که در جای جای کشور حضور دارند، می‌توانند از طریق مسیرهای مختلف از جمله قسمت نیکوکاری اپلیکیشن «آپ» کمک‌های خود را برای ساخت این بنا، واریز کنند.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، «محمد حسین قراییان» معاون فنی و مهندسی پارک فناوری پردیس با اعلام این که در طراحی و ساخت این یادمان از فناوری های روز استفاده شده است، گفت: طراحی این یادمان بر اساس یک طراحی پارامتریک انجام شده است که بر خلاف الگوهای سنتی از چند هزار قطعه متفاوت از هم و به صورت پیش ساخته تشکیل شده و در زمان اندکی بر روی سایت پروژه به صورت خشک نصب می شود. همچنین تمام فرایند ساخت این یادمان، براساس روش های ساخت دیجیتال و با استفاده از ماشین آلات ساخت دیجیتال پیاده سازی شده است.

وی افزود: در همه جوامعی که درگیر جنگ بوده‌اند، یادمان‌هایی برای بزرگداشت فداکاری سربازان و جانباختگان آن جنگ در کشور ساخته می‌شود تا اهمیت ایشان برای نسل‌های آینده ماندگار بماند.شهدای دفاع مقدس، بخشی از داشته‌ها و ثروت پربرکت و مصادیق «کار جهادی» در کشور ما هستند. مفهومی که در دوران دفاع مقدس ایجاد شد و امروز ما به آن نیازمند هستیم. اگر امروز در ایران پارک فناوری وجود دارد و جوانان می‌توانند در حوزه‌های دانش،‌ بنا بر خواست خودمان ورود کنند، ثمره خون شهدا و از نتایج استقلال کشور است. بنابراین پارک تصمیم گرفت که میزبان پیکرهای مطهر شهیدان گمنام دفاع مقدس باشد.

قراییان در مورد ویژگی‌های طراحی و معماری این بنای یادبود اظهار داشت: پارک فناوری پردیس محل اتصال صنعت و دانشگاه است. بنابراین در طراحی بنای یادبود می‌بایست از طرفی به مفاهیم مقدسی مانند دانش و فناوری و از طرف دیگر نیز به مفاهیمی مانند شرف، شهادت و جهاد توجه می‌کردیم. ایده طراحی این بود که بتوانیم این مفاهیم را با نگاهی به گذشته کشور و چشم‌اندازی به آینده آن در طرحمان متجلی کنیم. این طرح از لحاظ شکل ظاهری و معماری ریشه در طراحی سنتیِ اماکن مقدس ایران دارد؛ اما در ساخت بنا از روش‌های نوین استفاده می‌شود.

معاون فنی و مهندسی پارک فناوری پردیس در مورد زمان رونمایی از بنای یادبود مزار شهدای پارک بیان کرد: پایه و قاعده این مزار که به فاصله دو پله از زمین قراردارد و سازه فلزی بنای یادبود نیز که بر روی این پایه قرار خواهد گرفت، در حال ساخت هستند. ایده‌آل ما این بود که در اسفندماه، همزمان با سالگرد دفن شهدای گمنام بتوانیم از کل بنا رونمایی کنیم و تمام سعی خود را نیز در این خصوص خواهیم نمود.

قراییان در مورد منابع مالی برای ساخت این بنا گفت: علی‌رغم اینکه تمامی بودجه مورد نیاز ساخت این بنای یادبود از منابع داخلی پارک فناوری پردیس قابل تامین بود، اما از همان ابتدای مطرح شدن موضوع، افراد زیادی برای مشارکت در ساخت آن ابراز تمایل کرده و مبالغ قابل توجهی واریز شد. بنابراین به نظر می‌رسد تمامی مخارج ساخت این بنا از محل مشارکت مردمی و خیرین تامین گردد.

وی در مورد شیوه‌ مشارکت اعضای پارک و مردم در ساخت این بنا عنوان کرد: تمامی اعضای پارک فناوری پردیس و همچنین عموم مردم می‌توانند در ساخت این بنا به هر میزان مشارکت داشته باشند. این مشارکت می‌تواند از طریق دریافت قبض در مسجد پارک بعد از اقامه نماز ظهر و عصر صورت پذیرد.

ضمن آنکه با همکاری شرکت آپ که از شرکتهای عضو پارک فناوری پردیس است، امکان واریز وجه مورد نظر از طریق منوی «نیکوکاری» در اپلیکشن «آپ» فراهم شده است. همچنین امکان شماره‌گیری کد دستوری #۴۴۰۴۴*۴*۷۳۳* از طریق تلفن‌های همراه و پرداخت مبلغ از این طریق نیز فراهم است.

گفتنی‌ست، طراحی و ساخت این پروژه بر عهده طراحان جوان مجموعه دانش‌بنیان «فب لب ایران» از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، نکته جالب این است که در عصر کنونی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.