صفحه اصلی / استان ها / برگزاری پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در ۱۰۰ کتابخانه گیلان
برگزاری پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در ۱۰۰ کتابخانه گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد

برگزاری پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در ۱۰۰ کتابخانه گیلان

کسب و کار نیوز:مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از برگزاری پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در یکصد کتابخانه عمومی استان گیلان خبر داد و گفت: این پویش از اول اسفندماه آغاز می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, پریسا کرمی از برگزاری پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» در گیلان خبر داد و اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت های مجموعه کتابخانه های عمومی رفع نیازهای مطالعاتی مخاطبین و عموم مراجعین به این مراکز است.

وی با بیان اینکه کتابخانه ها امروز مکانی امن و دسترس برای اقشار مختلف مردم هستند، خاطرنشان کرد: در مجموعه ۹۹ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی استان گیلان که در شهرها و روستاها در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند بیش از یک میلیون و ۵۸ هزار جلد کتاب موجود است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین به نیاز کتابخانه های عمومی استان به منابع و کتاب های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سند توسعه کتابخانه ها در افق ۱۴۰۴ که شامل توسعه کتابخانه های عمومی، احداث کتابخانه در مناطق فاقد کتابخانه و نیز به روزرسانی کتاب های کتابخانه های استان می شود ما همواره نیازمند روزآمدسازی منابع و کتاب ها در کتابخانه ها هستیم.

کرمی در ادامه یکی از مهمترین برنامه های سراسری در دست اقدام این مجموعه جهت تامین منابع و کتاب برای کتابخانه های عمومی را برگزاری پویش اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه های عمومی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در پویش مذکور که از ابتدای اسفندماه سال جاری در یکصد باب از کتابخانه های عمومی استان و با شعار «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» و به میزبانی کتابخانه های عمومی استان گیلان آغاز می شود، مردم فرهیخته استان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب های خوانده شده و بلااستفاده خود را جهت استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان به اهداف برگزاری این پویش فرهنگی نیز اشاره کرد و افزود: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مجموعه‌سازی کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب از مهمترین اهداف اجرای این طرح می باشد.

کرمی همچنین فرهنگ‌سازی به منظور اهدای کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم آوردن امکان دسترسی کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه‌جویی در هزینه‌های تامین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.

وی از عموم مردم فرهیخته استان گیلان جهت پیوستن به پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» دعوت و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش اعظمی از نیازهای مطالعاتی کتابخانه های عمومی توسط مردم و مسئولین گیلانی مرتفع شود.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.