صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / الهامی: بازیکنی که از تعویض ناراحت نشود، غیرت ندارد
الهامی: بازیکنی که از تعویض ناراحت نشود، غیرت ندارد

بازیکنان به من کمک کردند که مربی خوبی شوم

الهامی: بازیکنی که از تعویض ناراحت نشود، غیرت ندارد

کسب و کار نیوز:سرمربی تیم تراکتور می گوید یک امتیاز به هواداران این تیم بدهکار است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, ساکت الهامی که همراه با این تیم نتایج بسیار درخشانی کسب کرده، میهمان برنامه یکشنبه شب موج فوتبال شبکه سهند بود. او در این برنامه پاسخگوی منتخب سوالات هواداران تیم بود که در ادامه صحبت های سرمربی سرخ پوشان را می خوانید:

می دانستم روزی به تراکتور بازخواهم گشت

در پایان فصل گذشته با وجود چند پیشنهاد صادقانه می گویم که به دلیل اینکه اینجا وطن من بود و خودم اهل سرعین و همسرم اهل تبریز است، تمایل داشتم در تبریز کار کنم. عقیده دارم که هر کجا که شرایط مهیا باشد باید کار کرد. ابتدا استقبال خوبی از حضور من نشد و زمانی که آقای دنیزلی به تراکتور آمد تمایل داشتم با چنین مربی خوبی کار کنم اما متوجه شدم که افکارم با آقای دنیزلی نمی خواند. بلافاصله در جلسه ای با آقای زنوزی اعلام کردم که شرایط برای کار کردنم فراهم نیست ولی انشالله در وقتی دیگر که شرایط فراهم شود به تراکتور بازخواهم گشت. فکر می کردم به تراکتور بازمی گردم ولی به این زودی نه!

با رفیعی و احمدزاده تمام کرده بودیم اما…

اولویت من بازیکنان بومی است. متاسفانه در تبریز یکسری اتفاقات رخ داد و جوی به وجود آمد که موفق به جذب چند بازیکن نشدیم. ما با فرشاد احمدزاده و سروش رفیعی تقریبا تمام کرده بودیم اما متاسفانه جوی به وجود آمد که نتوانستیم آنها را به خدمت بگیریم. در مورد احمدزاده هم ما به احترام هواداران منصرف شدیم و هم خود او وقتی متوجه جو هواداران شد از آمدن منصرف شد. هم سروش هم شهریار مقانلو هم چنین شرایطی برایشان به وجود آمد. به این ترتیب سراغ بازیکنان خارجی رفتیم. آقای زنوزی تنها مدیری است که دو تیم را از جیب خود مدیریت می کند. ما شرایطی داریم که از هیچ نظر مشکلی نداریم و کمپی را در حال حاضر داریم که بسیاری از تیم ها آن را ندارند. ایشان تمایل داشتند که در آرامش کار کنیم و این تصمیمات در راستای خواسته ایشان و هواداران بود.

فوتبال اولویت دوم سوگیتا در مقطع فعلی بود

تمایل داشتیم که سوگیتا در تیم بماند اما او اعلام کرد که به دلیل مشکلات خانوادگی باید تبریز را ترک کند و فعلا فوتبال اولویت دوم او بود. بحث او تراکتور نبود و می خواست به کشورش بازگردد و مدتی آنجا بماند. حتی در حال حاضر هم او در تیم دیگری نیست. مازولا هم بعد از ترک تبریز نامه ای نوشت و اعلام کرد که قصد جدا شدن دارد.

خریدهای زمستانی مان خوب بود

میلاد فخرالدینی در مس بازیکن من بود و من او را از حمله به دفاع آوردم. اولین شرطی که من تعیین کردم تایید فنی بازیکنان بود که باید در تمرین حضور می یافتند و پس از تایید فنی قرارداد امضا می کردند. پس از این موضوع من وارد قرادادها نمی شوم و حتی از مبلغ آنها هم اطلاعی ندارم. اعتقادی به خرید بازیکن از روی فیلم ندارم. خوشبختانه خریدهای زمستانی مان خوب بودند و به دردمان خورده اند.

پشت اخباری خواهم بود

محمدرضا اخباری مصدوم شده و برایش آرزوی سلامتی دارم. تا جایی که شرایط ایجاب کند من پشت او خواهم بود چرا که در تیم من مصدوم شده است. الان رشید سه اخطاره است و هر بازی برای ما از این حیث یک فینال محسوب می شود. فعلا یک جای خالی داریم و صبر می کنیم تا زمانی که احساس نیاز کنیم با بازیکن مورد نظر آن را پر کنیم.

اگر نیاز باشد کادر فنی را تقویت می کنیم

در مورد دستیارنم که صحبت می شود اندکی ناراحت می شوم. از یک طرف بحث این است که بومی گرایی شود. نفراتی چون علیرضا پژمان مدت ها به عنوان بازیکن در تراکتور بوده است. او از تیم هایی چون استقلال و کشاورز پیشنهاد داشت ولی در تراکتور ماند. مربی بدنساز ما جزو معدود نفراتی است که دکترای این کار را دارد. آقای مرادی آنالیزور ماست و مربی دروازه بانانمان هم سابقه حضور در تیم های خارجی خوبی را داشته است. بعد از مدتی از رشید و محمدرضا در مورد او سوال کردم که اعلام نمودند بهترین مربی بوده که تا کنون با او بازی کرده اند. هر لحظه که احساس کنیم نیاز به تقویت کادر فنی داریم این کار را خواهیم کرد.

بازیکنان به من کمک کردند که مربی خوبی شوم

چه الان و چه زمانی که تیم را تحویل گرفتم هدف مان پیشرفت و موفقیت تیم است. از همان روز اول گفتم که آمده ام تا به بچه ها کمک کنم که تیم خوبی شویم اما آنها به من کمک کردند که مربی خوبی شوم. ادامه راه مان مسیر خوبی است و ده فینال حساس در پیش داریم. بحث قهرمانی بحث سختی است.

چندین وزارت خانه پشت چند تیم خاص هستند

در راه قهرمانی فقط مباحث فنی مطرح نیستند. همه می دانیم که چندین وزارت خانه پشت تیم های خاص هستند. زمانی که یک مربی کاندیدای حضور در تیم ملی بود او را در پرسپولیس به کار گرفتند. زمانی که مربی یک تیم می رود چند وزارت خانه دست به دست می دهند تا او را بازگردانند. فدراسیون فوتبال زیر مجموعه وزارت ورزش است، کمیته داوران زیر مجموعه فدراسیون است و این ها همگی باهم ارتباط معنی دار دارند. الان آقای زنوزی دو تیم دارد و برای مثال در مورد زمین تمرین یکسری هماهنگی هایی انجام می دهیم آیا در مورد تیم های پایتخت چنین مواردی نیست؟! سپاهان هم شرایط خاصی دارد و در فدراسیون نفراتی هستند که این تیم را حمایت می کنند. این موارد باعث می شود که تردیدهای بسیاری به وجود بیاید. پشت تیم ما اما یک گروه بزرگ به نام هواداران هستند. ما اما فقط آقای زنوزی را داریم که یک نفره مقابل همه ایستاده است.

باید آقای زنوزی را حمایت کنیم

قصد ندارم این گونه قلمداد شود که ما از شرایط فعلی مغرور شده ایم ولی خوشبخاته در مسیر خوبی قرار داریم. اما باید بگویم که جهت حفظ شرایط فعلی باید آقای زنوزی را حمایت کنیم. در هر دو جام شانس قهرمانی داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

میمبلا را از نظر فنی و اخلاقی تایید می کنم

حفظ میمبلا به دلیل قد کوتاه از جمله مواردی است که به نظرم شیطنت پشت آن است. اگر این گونه باشد که فخرالدینی از او هم کوتاه تر است و من انتخابش کردم. اگر او را قبول نمی کردم خیلی راحت کنار می گذاشتم و به جایش بازیکن دیگری جذب می کردیم. او مصدوم شده بود و همسرش هم به شدت تصادف کرده بود و وضعیت بدی داشت. با آقای زنوزی در مورد او صحبت کردم و ایشان هم تاکید کردند که اجازه رفتنش را بدهیم. من این بازیکن را از نظر فنی و اخلاقی تایید می کنم. بامداد امروز میمبلا به تبریز می رسد و صبح امروز هم باهم جلسه ای با او خواهیم داشت و به زودی به تمرینات بازخواهد گشت.

هیچ تیمی در حال حاضر از نظر تعداد حملات قابل مقایسه با ما نیست

یک تیم اگر بخواهد حمله کند از نظر کلاسیک باید حداقل با پنج نفر حمله کند. اگر بخواهد ضد حمله انجام دهد حداقل باید سه نفر این کار را انجام دهد. به طور کلی همه باهم دفاع می کنند و همه باهم حمله می کنند. اگر به گل اول ما مقابل سایپا دقت کنید همه اعضای تیم در ایجاد حمله نقش دارند؛ در این صحنه در فاصله ۲۵ متری از دروازه ۷ بازیکن ما حضور دارند پس بحث یک مهاجمه یا دو مهاجمه بودن مطرح نیست. در فوتبال امروزی دیگر چنین مواردی مطرح نیست. هیچ تیمی در حال حاضر از نظر تعداد حملات قابل مقایسه با ما نیست. در گل سوم نیز یک ضد حمله کلاسیک انجام دادیم که ۵ بازیکن در این صحنه حضور داشتند.

یک امتیاز به هواداران تراکتور بدهکار هستم

ما با گل گهر مساوی کردیم. این تیم در آبادان صنعت نفت را شکست داد. ما از نظر حمله از گل گهر سر بودیم. ۶ موقعیت گل مقابل این تیم داشتیم در حالی که آنها تنها دو موقعیت گل داشتند. ما می توانستیم مقابل پرسپولیس دفاعی کار کنیم و با امتیاز از زمین خارج شویم. من یک امتیاز به هواداران تراکتور بدهکار هستم و آن هم مربوط به بازی با پرسپولیس است. قول می دهم که این امتیاز را جبران خواهم کرد.

بدموقعی به پرسپولیس خوردیم

شاید این موضوع برای من بد باشد اما باید واقعیت را بگویم. وقتی یک مربی را با چنان شرایطی می آورند و وزارت نقش پررنگی در آن دارد به نظرتان اگر پرسپولیس آن دیدار را نمی برد چه اتفاقی می افتاد؟ کیفیت فنی ما از پرسپولیس کم نبود. نسبت به خودمان توقعی که از بچه ها داشتم به آن نرسیدیم. بحث بدنسازی در ابتدای فصل درست انجام نشده بود و من مجبور بودم در نیم فصل دوم به بچه ها فشار بیاورم. از شانس ما پس از این فشار به پرسپولیس خوردیم. پرسپولیس یحیی برای ما ناشناخته بود اما ما کاملا برای آنها شناخته شده بودیم. بچه ها هیچ تقصیری در آن باخت نداشت. تیم آنها کاملا تخریبی کار کرد. ۳۸ خطا در آن دیدارمرتکب شدند که یک رکورد محسوب می شود.

بازیکنی که بعد از تعویض ناراحت نشود غیرت ندارد

در فوتبال هر آن چه که فکر می کنی اتفاق نمی افتد. در مقابل ذوب آهن این اتفاق رخ داد. آن گونه که تصور می کردیم اتفاق نیفتاد و ما مجبور به استفاده از پلن بی شدیم. به این ترتیب مجبور به تعویض تیموری شدیم. او تعویض شد و ناراحت شد. اصلا بازیکنی که بعد از تعویض ناراحت نشود غیرت ندارد. من خودم تیموری را به تراکتور آوردم و از نظر فنی او را قبول دارم. اگر با او مشکل داشتم برای چه او را به تراکتور می آوردم؟ هیچ بازیکنی از تراکتور بزرگ نیست همچنان که هیچ مربی بزرگتر از تراکتور نیست. خیلی ها بودند که از من بزرگتر بودند آمدند و رفتند. پس از این اتفاق با میثم صحبت کردم و هیچ مشکلی نیست.

ما میلیون ها عاشق داریم

تفاوت بزرگ ما با استقلال و پرسپولیس در هوادارانمان است. استقلال و پرسپولیس هوادار دارند ولی ما میلیون ها عاشق داریم. آنها عاشق هستند که در دمای منفی ۱۷ درجه در استادیوم حضور می یابند. ضمن اینکه ما بهترین نفرات شخصیتی تاریخ فوتبال ایران را در اختیار داریم. ستاره هایی چون دژاگه، شجاعی، حاج صفی، مظاهری و همه و همه حتی جوانان تیم سوای مباحث فنی، از نظر شخصیتی بسیار بالا هستند. برخی از هوادارانمان کاملا با ما همپا هستند و از تهران گرفته تا تبریز همواره حامی ما هستند. یکسری نفرات هستند که برای تیم حاشیه درست می کنند. بعد از این حواشی بسیاری به وجود می آید خواهش من از هواداران این است که هشیار باشند. فکر نمی کردند ما به این زودی فاصله امتیازی مان با صدر را کاهش دهیم و برایمان حواشی زیادی درست می کنند و خواهد کرد پس باید حواس مان را جمع کنیم. اگر در ادامه نیاز باشد این افراد را معرفی خواهم کرد.

دلیل فیکس نبودن رضا شکاری

من از کسی نام نمی برم. وقتی مقابل هر تیمی قرار می گیریم بر اساس آنالیزی که انجام می دهیم بر اساس شرایط تیم خود و تیم حریف بازیکنان را چینش می کنیم. رضا شکاری هم چنین شرایطی دارد و هر موقع هم که بازی کرده خوب بوده است.

تراکتور تیم نیست بلکه فرهنگ آذربایجان است

من در تیم هایی که بوده ام هوادارانی برای خود داشته اند، مثل استقلال، مس و ابومسلم ولی شنیده بودم که شرایط تراکتور فرق می کند. وقتی آمدم و چنین شرایطی را دیدم متوجه شدم که تراکتور تیم نیست بلکه فرهنگ آذربایجان است. به هر خانه ای که سر بزنی نام تراکتور را خواهی دید. هر بازی که تراکتور می برد، شور و نشاط را در جامعه می بینی. البته من فقط تبریز را می گویم ولی مطمئنم که در سایر شهرهای ترک زبان نیز چنین جوی حاکم است. البته باید این عشق کنترل شده باشد چرا که برخی ها از این عشق پاک و احساسات این مردم سو استفاده می کنند. در شرایط فعلی بیش از همیشه به هوادارانمان نیاز داریم. نقش آنها از من مربی بیشتر است. خواهش من این است که بازیکنان را تنها نگذارند. خواهش من این است که روز چهارشنبه که یک روز میان هفته است ما را تنها نگذارند چرا که به شدت نیاز به روحیه داریم.

به شدت به زمین خوب نیاز داریم

در بازی با سایپا مسئولین زحمت بسیاری کشیدند. پا به پا و حتی بیشتر از آنها باشگاه تلاش کرد. حتی چند تن از هوادارانمان هم دیدم که داشتند کمک می کردند برف ها از زمین پاک شود. ما به شدت به زمین خوب نیاز داریم چرا که کیفیت بازی مان را تحت تاثیر قرار می دهد. بازی های حساسی چون بازی با سپاهان داریم که به شدت در آنها کیفیت چمن مهم است. در نیمه دوم بازی با سایپا شرایط به شدت سخت بود چرا که یخ آب شده و بارها توپ زیر پای بازیکنان گیر کرد. عاجزانه خواهش می کنم که چمن را باکیفیت خوب در اختیار ما قرار دهند. حتی اگر کمکی از دست ما بر می آید بگویند من از آقای زنوزی خواهش می کنم و مطمئن هستم که نه نخواهند گفت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.