صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / برگزاری رویداد اشتراک گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت های دانش بنیان و نوپا
برگزاری رویداد اشتراک گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت های دانش بنیان و نوپا

برگزاری رویداد اشتراک گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت های دانش بنیان و نوپا

کسب و کار نیوز - رویداد اشتراک گذاری تجربیات بانوان فعال شرکت‌های دانش بنیان و نوپا امروز توسط امور بانوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این رویداد با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، معصومه ابتکار معاونت امور زنان ریاست جمهوری و زینب حمیدزاده مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در امور بانوان برگزار شد. ستاری در این مراسم گفت: فعالیت بانوان آن هم زمین بازی که قوانین و ضوابط آن توسط مردان تعیین شده، کاری دشوار است. برای پیشرفت در این حوزه نیاز به ایجاد زیرساختی است که زیست بوم متناسب با نیاز بانوان ایجاد شود و البته فرهنگسازی نیز در این زمینه نیاز است. برای گسترش مشارکت بانوان باید مدل بومی بر اساس فرهنگ های داخلی در کشور گسترش یابد. این رویداد دریچه ای برای ورود به این حوزه است تا به مدلی دست یابیم که بانوان در آن موفق باشند.

در ادامه معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در دولت دوازدهم بسیار اهمیت دارد که دیدگاه بانوان به دوگانگی در خصوص تحصیل و فرزندآوری تبدیل نشود و این دیدگاه را به یک زیست‌بوم و اکوسیستم رو به رشد و فرزند آور تبدیل کنیم. معصومه ابتکار در «اولین رویداد اشتراک‌گذاری تجربیات بانوان فناور و خلاق ایران با نام «از نو»  که با حضور جمعی از بانوان شرکت های دانش بنیان و خلاق برگزار شد، افزود: حضور زنان در زیست‌بوم نوآوری با برنامه‌ریزی‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همت و پشتکار زنان نوآور به وضوح دیده می‌شود و معاونت علمی در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است. ابتکار  افزود: این امر خیلی مهم است که با ساختار فرهنگی و بومی خود کسب و کارهای خلاقانه و فناورانه را با توجه به شرایط خاص و سخت کشور فراهم و از ظرفیت دختران در آموزش عالی استفاه کنیم، بخشی از تحقق این امر به برنامه ریزی دولت مربوط است و در این خصوص دولت دوازدهم  به این امر خیلی تاکید دارد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.