چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / پژوهش، مبنای فعالیت سازمان توسعه تجارت ایران

پژوهش، مبنای فعالیت سازمان توسعه تجارت ایران

کسب و کار نیوز - معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، با تأکید بر اهمیت صادرات دانش‌محور، سازمان توسعه تجارت ایران را یک سازمان دانش پایه عنوان کرد که پژوهش را مبنای فعالیت خود قرار داده است.

 

 

 

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید زادبوم، با بیان این مطلب، پژوهش های کاربردی انجام شده در حوزۀ تجارت خارجی توسط نیروی انسانی متخصص این سازمان را ارزشمند توصیف کرد و با اشاره به مسئولیت این سازمان به عنوان نهاد متولی و حاکمیتی تجارت خارجی، نقش پژوهش و فعالیت‌های تحقیقاتی در شرایط فعلی کشور با هدف برون رفت اقتصاد از تکیه بر منابع نفتی و اتکا به صادرات غیرنفتی را حائز اهمیت دانست.

وی افزود: توسعه صادرات کشور وظیفه‌ای همگانی است و نمی‌توان با آزمون و خطا، انتظار رشد و توسعه اقتصادی را داشت، بلکه صادرات دانش محور، مبنای توسعه همه جانبه در یک کشور است.

معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، فعالیت‌های اجرایی این سازمان را واجد مبانی علمی عنوان کرد و اظهار داشت: برنامۀ توسعۀ کالا- کشور و همچنین بسته حمایت از صادرات غیرنفتی توسط کارشناسان سازمان توسعه تجارت ایران تدوین شده و امیدواریم با اجرای برنامه‌های ترویجی شاهد توسعۀ بیش از پیش صادرات غیرنفتی کشور باشیم.

زادبوم از جامعه دانشگاهی کشور خواست به مفاهیم صادراتی به عنوان یکی از موضوعات فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری توجه بیشتری داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.