صفحه اصلی / سرخط خبرها / لاریجانی: نوع نگاه معرفتی به الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت مهم است

لاریجانی: نوع نگاه معرفتی به الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت مهم است

کسب و کار نیوز - رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی از دغدغه‌های شهید مطهری ناتمام ماندن طرح‌های بنیادین انقلاب بود، گفت: راهبرد الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت یکی از مقوله‌های مهم کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در سی‌وپنجمین نشست گفت‌وگوهای راهبردی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت با تبریک فرا رسیدن دهه فجر بیان کرد: این الگو برای حکمرانی کشور یک امر مهم محسوب می‌شود. از همه شما که در این راه اهتمام ورزیدید تشکر می‌کنم. عناوینی که شما دنبال می‌کنید متنوع است و معلوم است که ابعاد مختلف در الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر برگزاری گفت‌وگوها و نشست‌های علمی با حضور اساتید و صاحبنظران از اقدامات مثبت این الگو است. بهره‌گیری از نظر اساتید دانشگاهی در مسیر الگوی اسلامی – ایرانی ارزشمند است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های شهید مطهری در خصوص آینده انقلاب ناتمام ماندن طرح‌های مهم بود ما طرح‌های بنیادین مهمی داریم که باید تمام شود.

لاریجانی در ادامه تاکید کرد: یکی از سوال‌های بنده این است که این موضوع را جزو کدام یک از حوزه‌های معرفتی می‌دانید؟ مشخص است که در تدوین مبانی این الگو دقت زیادی به خرج داده و ابعاد مختلف جامعه‌شناسی را در نظر گرفته‌اید. این‌که از نظر شما الگوی اسلامی – ایرانی جزو کدام یک از معارف می‌باشد حائز اهمیت است. در طول تاریخ انقلاب جریان‌های مختلفی در پیروزی انقلاب و ساقط کردن رژیم پهلوی نقش داشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی که انقلاب به پیروزی رسید اختلاف‌نظرهایی به وجود آمد اما جریان چپ برای خود یک الگو داشت. جریان غرب نیز برای خود الگویی در نظر گرفته بود، اما افرادی که تابع تفکرات اسلامی بودند متفاوت می‌اندیشیدند.

وی در پایان اضافه کرد: آنچه که مهم است نوع نگاه معرفتی به الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.