صفحه اصلی / سرخط خبرها / روند تورم در کشور نزولی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:

روند تورم در کشور نزولی شد

کسب و کار نیوز - نوبخت: روند تورم در کشور نزولی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت پیش از ظهر دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه و نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: چند ماه متوالی است که روند تورم ما نزولی شده و رشد ۳.۲ درصدی ماه آذر در دی ماه به ۸ دهم تقلیل پیدا کرد.

نوبخت تصریح کرد: دومین سال یک تحریم سخت و بی سابقه را پشت سر می‌گذاریم و برای بودجه سومین سال تحریم برنامه ریزی لازم انجام می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه این تحریم‌ها بی سابقه است، اظهار کرد: دشمنان از انسانیت بویی نبرده اند و برای غذا و دارو هم نمی‌گذارند نفت صادر کنیم و برای تأمین داروی بیماران خاص نیز از ما دریغ شده است.

نوبخت گفت: اما همه آنچه می‌گذرد، برخلاف اراده آنها بوده و فکر می‌کردند از لحاظ اقتصادی ما را فلج می‌کنند، در حوزه نظامی دکترین بازدارندگی را اعمال می‌کنیم و هیچ کشوری به فکر آزمون نظامی ما نیست.

وی ابراز داشت: این در حالی است که دشمن فکر می‌کرد که اگر شریان‌های اقتصادی بر محور نفت را ببندد، قادر به اداره کشور نخواهیم بود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: علیرغم تقلیل شریان‌های نفتی، ظرف ۱۰ ماهه اول سال بر اساس گزارش خزانه، منابع ما ۱۱۷ درصد سال قبل بوده و تمامی پرداخت‌های پرسنلی ما ۳۴ درصد بیش از سال قبل است.

نوبخت اظهار کرد: به صندوق‌های بازنشستگی ۱۳۴ درصد سال قبل اختصاص دادیم و برای بودجه ریزی مناسب درسایر موارد سعی در صرفه جویی شد.

نوبخت ابراز داشت: ۴۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی ۱۰ ماهه اختصاص دادیم که بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

وی از خسارت ۲۱ هزار میلیاردی سیل در سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان پرداخت در این بخش اجرایی شده است.

نوبخت از تسویه کامل خرید گندم در شهریور خبر داد و گفت: در همین شرایط تحریم پرداخت کامل انجام شد.

نوبخت از ایجاد ۸۴۳ هزار شغل در کشور در پاییز امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد.

معاون رئیس جمهور گفت: در محور شبکه راه و ریلی نیز توسعه بسیار خوبی انجام گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.