صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / زنجیر عرضه‌های عمده در دو ماه پایانی سال رقم می‌خورد
زنجیر عرضه‌های عمده در دو ماه پایانی سال رقم می‌خورد

با اعلام 4 عرضه عمده جدید در فرابورس ایران

زنجیر عرضه‌های عمده در دو ماه پایانی سال رقم می‌خورد

کسب و کار نیوز - در جدیدترین اطلاعیه‌هایی که در زمینه معاملات عرضه عمده در بازارهای فرابورس ایران منتشر شده، قرار است بخشی از سهام 4 شرکت بورس انرژی ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، کارخانه‌های صنعتی آزمایش و سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس روی میز حراج عرضه عمده قرار بگیرند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر این اساس شرکت بورس انرژی ایران با نماد «انرژی۱۴» در تاریخ ۱۹ بهمن، شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با نماد «سمگا۴» و شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش با نماد «لازما۴» در تاریخ ۲۰ بهمن و شرکت سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس با نماد «معیار۴» در تاریخ ۱۳ اسفند سال جاری، معاملات عرضه عمده خود را انجام خواهند داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در اولین معامله قرار است ۰٫۳۸ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت بورس انرژی که در تابلو زرد بازار پایه درج شده است، با قیمت پایه هر سهم ۱۰ هزار و ۴۰۲ ریال به فروش برسد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار سهم این شرکت به صورت عمده و نقد راهی میز فروش شده و به این ترتیب قیمت پایه کل، بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال خواهد بود. بر اساس آنچه اعلام شده، کارگزاری آگاه مسئولیت کارگزار عرضه‌کننده را برعهده خواهد داشت.
اما در دومین معامله از سلسله عرضه عمده‌های گفته‌شده، قرار است تا ۱٫۱۴ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (پذیرفته شده در تابلو بازار اول فرابورس) به قیمت پایه هر سهم ۹ هزار ۷۳۲ ریال به فروش برسد. در این معامله بیش از ۳۴ میلیون سهم شرکت راهی میز عرضه عمده خواهد شد و بر این اساس، قیمت پایه کل چیزی در حدود ۳۳۴ میلیارد ریال خواهد بود. بر اساس اطلاعیه منتشر شده، در این خریدوفروش کارگزاری آگاه، کارگزار عرضه‌کننده خواهد بود.
در همین روز شاهد عرضه عمده دیگری نیز هستیم و قرار است تا ۷٫۱۸ درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش به صورت عمده و نقد در بازار پایه فرابورس عرضه شود. این شرکت که در تابلو نارنجی بازار پایه درج شده، در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات قرار داشته و قرار است بالغ بر ۱۵ میلیون سهم آن، به قیمت پایه هر سهم ۱۳ هزار ۸۶۳ ریال فروخته شود؛ به این ترتیب قیمت پایه کل حدود ۲۱۷ میلیارد ریال خواهد بود و کارگزاری بانک خاورمیانه به عنوان کارگزار عرضه‌کننده نقش‌آفرینی می‌کند.
چهارمین عرضه عمده نیز مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس بوده که در تابلو نارنجی بازار پایه درج شده و قرار است ۱۸ درصد از سهام مدیریتی غیرکنترلی این شرکت به قیمت پایه هر سهم ۲۴ هزار و ۶۲۷ ریال، به صورت عمده و نقد به فروش برسد. تعداد سهام قابل عرضه در این معامله ۹ میلیون سهم بوده و قیمت پایه کل بالغ بر ۲۲۱ میلیارد ریال خواهد بود. در جریان این فروش که در نیمه نخست اسفند انجام خواهد گرفت، کارگزاری تدبیرگر سرمایه، کارگزار عرضه‌کننده است.
گفتنی است که در هر چهار عرضه عمده ذکر شده شرایط پرداخت ثمن معامله مطابق با رویه جاری و پایاپای (t+2) خواهد بود و ۱۰ درصد از کل مبلغ به‌عنوان سپرده حضور در رقابت تعیین شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.