صفحه اصلی / سرخط خبرها / رشد تولید و صادرات بخش صنعت با وجود تحریم

رحمانی مطرح کرد

رشد تولید و صادرات بخش صنعت با وجود تحریم

کسب و کار نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همزمان با آرامش بازار آن هم در شرایط خاص امروز کشور، در بخش صنعت با رشد مواجهیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «رضا رحمانی» در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه افزود:بیشتر تولیدات منتخب کالایی و حجم صادرات در ۱۰ ماهه امسال افزایشی بوده است،

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جهش‌های انجام شده در بخش‌های مختلف کشور در چهار دهه گذشته اشاره کرد و افزود: آمار افزایشی تولیدات در سایر اقلام از جمله مس، آلومینیوم و  غیره در این مدت چشمگیر است.

رحمانی بیان‌داشت: در تعداد شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و همچنین در گام‌های برداشته شده برای خودکفایی کشور نیز شاهد تحولات عظیمی هستیم که به توسعه کشور طی این سال‌ها انجامیده است.

وی خاطرنشان‌کرد: در زنجیره تولید فولاد، تولید دو هزار و ۳۰۰ تنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۲۳۰ میلیون تن رسیده است.

وزیر صنعت تاکیدکرد: باید همزمان با ایام الله دهه فجر، مدیران وزارتخانه در همه استان‌ها حضور یابند و ضمن بهره‌برداری از واحدهای صنعتی آماده افتتاح، در جلسات مختلف با فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات را از نزدیک رصد و برای رفع موانع اقدامات مقتضی را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه‌کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت در سطح استان‌ها قابل حل است و در این راستا ضرورت دارد از همه ظرفیت‌های قانونی موجود در چارچوب ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار و شورای عالی معادن بهره‌برداری لازم انجام شود.

رحمانی گفت: انتظار می‌رود جلسات ستاد تنظیم بازار در استان‌ها نیز به‌طور مستمر برگزار شود و با توجه به اهمیت حفظ آرامش بازار در سه ماه آینده که همزمان با ایام پایانی سال و حلول ماه مبارک رمضان است، با نگاه ویژه‌ای شرایط تامین و توزیع انواع اقلام کالایی مورد توجه جدی قرار گیرد.

معارفه معاون جدید معدن و صنایع معدنی

در پایان این جلسه، «جعفر سرقینی» معاون پیشین معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت تودیع و به جای وی، «داریوش اسماعیلی» در این سمت معرفی شد.

وزیر صنعت در این راستا با بیان اقدام‌های انجام شده درخصوص تهیه نقشه راه معدن کشور، به تاکیدات رییسجمهوری در توجه به توان و ظرفیت بخش خصوصی، تفویض اختیارات و همچنین تسریع در انجام واگذاری‌ها با رعایت همه ضوابط قانونی تاکیدکرد.

وی خاطرنشان‌ساخت: در تنظیم بازار صنایع معدنی گام‌های برداشته شده باید تکمیل شوند تا افزایش تولید محصولات نهایی صنایع معدنی و صادرات آن جانشین خام‌فروشی در این بخش شود.

رحمانی تاکیدکرد: در حوزه معادن، توجه به ابعاد مختلف برنامه محوری انقلاب معدنی باید در اولویت قرار گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.