صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / هنوز کاهشی در پرونده‌های “فیشینگ” روی نداده است
هنوز کاهشی در پرونده‌های “فیشینگ” روی نداده است

رئیس پلیس فتای تهران:

هنوز کاهشی در پرونده‌های “فیشینگ” روی نداده است

کسب و کار نیوز- رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: در تعداد پرونده‌های مربوط به فیشینگ کاهشی روی نداده زیرا اجباری‌شدن استفاده از رمز پویا هنوز عملی نشده است. سرهنگ تورج کاظمی در پاسخ به این سؤال که آیا با آغاز استفاده از "رمز پویا" از دی ماه سال جاری، پرونده‌های مربوط به فیشینگ شاهد کاهش بوده یا خیر، اظهار کرد: در تعداد پرونده‌های مربوط به فیشینگ کاهشی روی نداده زیرا اجباری شدن استفاده از رمز پویا هنوز عملی نشده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: افرادی که برای پرونده‌های مربوط به فیشینگ به پلیس فتا مراجعه می‌کنند هنوز از رمز پویا استفاده نکرده‌اند.وی درباره اعلام معافیت تراکنشهای زیر ۱۰۰ هزار تومان در استفاده از رمز پویا و تأثیر این معافیت بر تعداد پرونده‌های فیشینگ، گفت: شاید برای مجرمان به‌صرفه نباشد که به‌خاطر مبالغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، چنین ریسک هایی را انجام دهند و احتمالاً شاهد کاهش پرونده‌های فیشینگ باشیم.

این مقام انتظامی متذکر شد: بیش از یک سال است که از بانک مرکزی خواستیم استفاده از رمز پویا را به سرانجام برساند اما ظاهراً زیرساختهای بانکها برای اجرای این کار دچار مشکلاتی است. “فیشینگ” راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابربانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به‌سرقت می‌برند، شبکه‌های اجتماعی، سایتهای حراجی و درگاه‌های پرداخت آن‌لاین نمونه‌ای از ابزارهای الکترونیکی ارتباطات هستند.

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز،  اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.