صفحه اصلی / سرخط خبرها / معامله قرن محکوم به شکست قطعی است

شورای عالی انقلاب فرهنگی:

معامله قرن محکوم به شکست قطعی است

کسب و کار نیوز - دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن، تاکید کرد که معامله قرن و ظلم فراگیر به حقوق مردم فلسطین محکوم به شکست قطعی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اسرائیل دشمن اسلام و بشریت است – امام خمینی (ره)

مذاکره با رژیم صهیونیستی، خیانت است. «امروز بازگشت به عزّت و اقتدار برای امّت اسلامی منحصراً در گرو ایستادگی در برابر استکبار و نقشه‌های خباثت‌آمیز آن است… حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملّت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملّت ستم‌کشیده نمی کند.
۱۳۹۷/۱/۱۵ – رهبر حکیم انقلاب – آیه الله العظمی خامنه ای ادام الله عزه

اعلام طرح به اصطلاح «معامله قرن» بعد از تبلیغات فراوان نشان داد تنها هدف این طرح آمریکایی و صهیونیستی نفی هرگونه حق ملت فلسطین برای بازگشت به موطن و میهن اصلی خود است.

نکته بسیار مهم دیگر این طرح شوم؛ موضوع بیت المقدس به عنوان شهر مقدس ادیان توحیدی است که در طرح استعماری معامله قرن، آمریکا و اسرائیل در نظر دارند بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به جهان بقبولانند و پس از آن با تبدیل بیت المقدس به یک شهر کاملا صهیونیستی؛ آثار و ابنیه اسلامی آن را با سرعتی بیشتر تخریب کنند.

موضوع دیگر درباره این طرح آمریکایی وضعیت شهرک‌های صهیونیست نشین است که بر خلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل در اراضی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ ساخته شده اند که در این طراحی؛ این شهرک‌ها نیز مشروعیت یافته و به عنوان بخشی از خاک اسرائیل محسوب خواهند شد.

با نگاهی کوتاه و گذرا آنچه که کاملا مشهود است تلاش آمریکایی‌ها در این توطئه معامله قرن برای حذف موجودیت ملت فلسطین است که در خطرناک‌ترین بخش آن، محور خلع سلاح گروه‌های مقاومت به عنوان حافظان و مدافعان عزت و کرامت ملت فلسطین را هدف قرار داده اند.

در این طرح آمریکایی و صهیونیستی مقرر شده تا همه گروه‌های مقاومت که تاکنون ضربات مهلکی را به رژیم غاصب اسرائیل وارد کرده اند، اسلحه خود را زمین بگذارند و همچنین منطقه نوار غزه از هر گونه نیروی نظامی تخلیه شود.

واضح است که دشمن صهیونیستی که تاکنون ضربات کوبنده‌ای در جنگ های ۲۲ روزه و ۱۱ روزه و… از مقاومت دریافت کرده است، خلع سلاح مقاومت را تنها راه برای استیلای غاصبانه خود بر سرزمین فلسطین می‌داند و به همین دلیل این محور خطرناک در طرح به اصطلاح معامله قرن گنجانیده شده است.

از نظر زمان طرح این موضوع توسط رئیس جمهور آمریکا نیز باید به این نکته اشاره شود که دونالد ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۰  آمریکا به دنبال جلب نظر موافق لابی قدرتمند صهیونیست ایالات متحده برای پیروزی خود در انتخابات است.

اما به حول و قوه الهی و با تجربه این چند دهه اخیر و شکست تمام طرح هایی که با هدف از بین بردن آرمان فلسطین اجرا شد، طرح آمریکایی معامله قرن نیز محکوم به شکست و نابودی است و آنچه جاویدان و سربلند باقی خواهد ماند جهاد در مسیر آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران است.

جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک راهبرد مشخص دارد و آن راهبرد عبارت است از نظرخواهی از ساکنان اصلی فلسطین برای تعیین نوع حکومت و دولت حاکم بر این سرزمین که اگر این موضوع محقق شود و ساکنان اصلی فلسطین بتوانند نظر خود را آزادانه ابراز کنند، بدون تردید حق ملت مظلوم فلسطین احقاق خواهد شد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با محکوم کردن طرح استعماری معامله قرن بر لزوم تلاش همه عدالت طلبان و آزادیخواهان جهان برای احقاق حق تضییع شده ملت مظلوم فلسطین تاکید می کند و راهبردهای رهبر حکیم و الهی انقلاب اسلامی را تعین بخش مسیر حرکت جامعه انقلابی و اسلامی ایران عزیز و همه انقلابیون و آزادیخواهان جهان می‌داند.»

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.