صفحه اصلی / استان ها / توانمندی‌ طایفه‌های عشایر شناسایی می‌شوند
توانمندی‌ طایفه‌های عشایر شناسایی می‌شوند

مدیر اداره امور عشایر گیلان:

توانمندی‌ طایفه‌های عشایر شناسایی می‌شوند

کسب و کار نیوز :مدیر اداره امور عشایر گیلان گفت: تعیین توانمندی‌ها و نقاط ضعف و قدرت شناسایی تیرها، طایفه‌ها و مسیرهای کوچ دام از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری اداره امور عشایر استان است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فرامرز هادی زاده در جلسه کشاورزی گیلان که در این سازمان برگزار شد، با بیان ارزش ناخالص تولیدات عشایر گیلان دو هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است، افزود: عشایر سالانه ۳۴۰۰تن گوشت قرمز به ارزش دو هزار و ۲۰۰ میلیارد و شش هزار و ۳۴۰ تن شیر و لبنیات به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال و انواع کرک، پشم، گلیم و جاجیم به ارزش ۷ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تالش و رضوانشهر بیشترین جمعیت عشایری استان گیلان را دارند و تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار میلیون ریال به شرکت‌های تعاونی عشایری اختصاص یافته اظهار کرد: مبلغ سه هزار میلیون ریال به شرکت تعاونی عشایر رضوانشهر و هفت هزار میلیون ریال به شرکت تعاونی عشایر تالش تخصیص داده شد.

مدیر اداره امور عشایر استان ادامه داد: گیلان سه شرکت تعاونی در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با سرمایه اولیه سه هزار و ۸۰۰میلیون ریال با ۲۰۰نفر عضو دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای اجرای پروژه‌های مرتبط با آب و راه عشایری به مبلغ ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیون اختصاص داده شد اظهار کرد: ۱۷ پروژه آبرسانی در بخش لوله گذاری و احداث مخزن تامین آب شرب و بهداشتی در سامانه های عرفی مناطق تالش، رضوانشهر، ماسال، رودبار، فومن و شفت و پنج پروژه راه عشایر به مسافت ۴۱ کیلومتر در شهرستان های تالش، رودبار و ماسال برنامه ریزی شده است.

هادی زاده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری اداره امور عشایر را مطالعات جامع در شهرستان رودبار عنوان کرد و گفت: این مطالعات به منظور تعیین توانمندی‌ها و نقاط ضعف و قدرت شناسایی طایفه‌ها تیرها، مسیرهای کوچ دام، کانون‌های حمایتی، مدت اقامت عشایر در مناطق ییلاقی، ثبت کد ملی سرپرست خانوار عشایر، مشخص شدن سامانه‌های عرصه، تعیین کانون‌های حمایتی است.

وی با عنوان اینکه ۱۶۰۰ تن انواع نهاده‌های دام بین دامداران عشایر در سال ۹۸ توزیع شده افزود: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با پرداخت تسهیلات و پرورش دام سبک نسبت به افزایش تولید گوشت قرمز کمک می کند.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.