صفحه اصلی / استان ها / باران نیاید، سیب‌زمینی و پیاز ارزان می‌شود

باران نیاید، سیب‌زمینی و پیاز ارزان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «حسین مشرف» با اشاره به تغییرات قیمتی اقلام مختلف میوه و صیفی‌جات در بازار یزد، اظهار کرد: باردهی برخی از اقلام، تحت تاثیر یخ زدگی و سردی هوا، کاهش و قیمت اقلامی مانند سیب درختی، پرتقال و سیب‌زمینی تحت تاثیر سرما افزایش یافته است.

وی از افزایش قیمت ۳۰۰ تومانی سیب زمینی خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی کهنه از ۲۵۰۰ به ۲۸۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب زمینی نو نیز از ۳۵۰۰ به ۳۸۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی در رابطه با قیمت سایر اقلام میوه و صیفی نیز گفت: هر کیلوگرم از اقلام پیاز از ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ و انواع خیار سبز از ۲۵۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان عرضه می‌‎شود که در صورت تداوم وضعیت دمایی استان بدون بارندگی و یخ زدگی، هفته آینده با کاهش قیمت اقلام پیاز و سیب زمینی همراه خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به افزایش قیمت هر کیلوگرم لیموشیرین از ۳۵۰۰ به ۴۵۰۰ تومان، گفت: قیمت هر کیلوگرم بادمجان نیز تحت تاثیر تاثیر سرما و به علت کاهش باردهی افزایش یافته به طوری که در حال حاضر قیمت انواع معمولی آن از ۳۵۰۰ به ۴۵۰۰ تومان وگلخانه‌ای از ۴۵۰۰ به ۶۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی افزود: هر کیلوگرم لوبیا سز نیز به علت کم شدن محصول، از ۵۰۰۰ تومان به ۶۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

مشرف با تاکید بر کاهش قیمت برخی از اقلام صیفی مانند گوجه‌فرنگی از ۵۵۰۰ به ۵۰۰۰ تومان تصریح کرد: هر کیلوگرم کلم برگ قرمز از ۱۵۵۰ به ۱۱۵۰ تومان و هر کیلوگرم کلم گل از ۲۳۰۰ به ۱۷۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی از افزایش قیمت میوه‌های وارداتی مانند موز خبر داد و گفت: این محصول وارداتی تحت تاثیر نوسانات اقتصادی و خالی بودن انبارها افزایش قیمت یافته است و در حال حاضر موز کارتون بزرگ اکوادور از ۱۳۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰، موز هندی از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰، موز پاکستانی از ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ و موز ایرانی نیز از ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار در پایان خاطرنشان کرد: قیمت این اقلام متعلق به بازار میادین تره بار بوده و این اقلام با ۳۰ درصد افزایش قیمت در بازار آزاد یزد توزیع و عرضه میشوند.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.