کاهش مصرف آب و برق با کمک استارتاپ ها

کاهش مصرف آب و برق با کمک استارتاپ ها

کسب و کار نیوز - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه وزارت نیرو بازارهای خود را در اختیار استارتاپ‌ها قرار دهد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها می‌توانند مصرف آب و برق را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اکوموتیو، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در روز یکشنبه در حاشیه مراسم امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ساختمان وزارت نیرو گفت: جوانان متخصص می توانند با تلاش های شبانه روزی خود نوآوری های مهمی داشته باشند که نیاز های کشور را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان انتظار نوآوری از هیات علمی استخدامی داشت، گفت: نوآوری با جوانانی بدست می‌آید که بدون توجه به محدودیت‌های زمانی فعالیت های مداوم دارند. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به ضرورت ایجاد اکوسیستم در بخش فناوری تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: این اکوسیستم از دانشگاه ها شکل می‌گیرد.

وی گفت: اکنون در برخی بخش ها مانند بخش دارویی کشور این اکوسیستم اجرایی شده است به گونه ای که شرکت های مهمی در این بخش شکل گرفته که می‌توانند هر دارویی که به اکوسیستم وارد می شود را ساخته و پس از تایید نهایی، وارد بازار کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از تایید تعدادی واکسن مورد نیاز کشور توسط بخش خصوصی فعال در اکوسیستم نوآوری بخش دارویی خبر داد و افزود: سازمان‌های کشور فاقد چنین توانایی هستند تا بتوانند کالای تولیدی را در آن واحد آزمایش کرده و تاییدیه ورود به بازارها را بدهند که معاونت علمی و فناوری می تواند تا قبل از مرحله بازار کمک لازم را داشته باشد.

وی به پژوهشگاه نیرو به عنوان پژوهشگاهی که توانسته خیلی در قید و بند های اداری نباشد اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه نیرو هوشمندانه توانسته به گونه‌ای عمل کند که نه مجری پژوهش که تسهیل کننده باشد. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه وزارت نیرو بازار فوق العاده‌ای را در اختیار دارد، افزود: باید این پژوهشگاه بیشتر تقویت شده و توسعه یابد تا بتواند بازوی ورود شرکت های دانش بنیان به صنعت آب و برق باشد.

ستاری بر ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: شرکت ها سربازان مبارزه در جنگ اقتصادی هستند بنابراین لازم است این سربازان توسعه بیشتری داشته باشند زیرا اینها لشکریان در امر مبارزه هستند.

وی به استفاده از هوش مصنوعی در امر صرفه جویی اشاره کرد و گفت: اگر وزارت نیرو بازارهای خود را در اختیار استارتاپها قرار دهد آنان می توانند با هوش مصنوعی گام های مهمی در مدیریت مصرف بردارند. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: شرکت های دانش بنیان و استارت آپی می توانند کاهش های قابل ملاحظه ای در مصرف آب و برق به همراه داشته باشند.

ستاری ادامه داد: اکنون ایده های بسیار خوبی در زمینه «پیک سایی» وجود دارد و همچنین می توان با استفاده از ایده های علوم شناختی گام های موثری برای اصلاح رفتاری مصرف داشت.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور حمایت از “توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری در حوزه آب و برق کشور” توسط رضا اردکانیان و سورنا ستاری صبح امروز در محل وزارت نیرو به امضا رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.