صفحه اصلی / استان ها / ضرورت ایجاد شورای زکات در روستاها
ضرورت ایجاد شورای زکات در روستاها

قائم‌مقام کمیته امداد یزد مطرح کرد:

ضرورت ایجاد شورای زکات در روستاها

کسب و کار نیوز:قائم‌مقام کمیته امداد استان یزد گفت: لزوم ایجاد شورای زکات روستا برای انتظام‌دهی، بومی‌سازی محلی و ارتقای این فریضه واجب الهی بسیار ضروری است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «محمدحسین باقریان» با بیان این که بخش عمده اقلامی که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد در روستاها احصا و تولید می‌شود، گفت: روستا هسته مرکزی و اصلی‌ترین بنیان زکات را تشکیل داده و غالب فرآیندهای عملی و اجرایی امور زکات در عرصه میدانی روستاها اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران با دبیرخانه شورای زکات(کمیته امداد)، افزود: لزوم ایجاد شورای زکات روستا برای انتظام دهی، بومی‌سازی محلی و ارتقای این فریضه واجب الهی بسیار ضروری است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان با بیان بخشی از وظایف شورای زکات روستا، تصریح کرد: نهادینه کردن، فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ترویج فریضه الهی زکات در روستا، شناسایی افراد توانمند، کشاورزان و دامدارانی که امکان پرداخت زکات دارند، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی فقرا و نیازمندان روستا برای رفع نیاز آنان از محل وجوهات زکات ازجمله وظایف شورای زکات روستا است.

باقریان در پایان نیز یادآور شد: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.