صفحه اصلی / استان ها / پیش بینی تولید ۵۰ تن ماهی خاویاری در کرمانشاه
پیش بینی تولید ۵۰ تن ماهی خاویاری در کرمانشاه

پیش بینی تولید ۵۰ تن ماهی خاویاری در کرمانشاه

کسب و کار نیوز:کارشناس مسئول ماهیان خاویاری اداره کل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال 50 تن ماهی خاویاری در استان تولید شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید جلیلیان مجموع مساحت مزارع پرورش ماهی خاویاری استان را ۴۹۷۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون دو واحد با مساحت ۸۰۰ متر مربع در شهرستان سرپلذهاب، یک واحد ۳۵۰۰ مترمربعی در شهرستان قصرشیرین و یک واحد با مساحت ۶۷۰ مترمربع در شهرستان گیلانغرب به پرورش ماهیان خاویاری اختصاص دارد.

جلیلیان ادامه داد: بیشتر گونه های ماهیان خاویاری مزارع پرورشی استان کرمانشاه به “فیل ماهی”، “سیبری” و “قره برون یا تاس ماهی ایران” اختصاص دارد، هرچند از بقیه گونه‌ها نیز کم و بیش در مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان دیده می‌شود.

کارشناس مسئول ماهیان خاویاری اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید ماهیان خاویاری استان ۵۰ تن باشد که همه تولیدات هم به تولید گوشت اختصاص دارد.

وی اشاره ای هم به بازار مصرف گوشت ماهیان خاویاری استان داشت و افزود: تمامی تولیدات این واحدها به تهران و استان های شمالی فرستاده می‌شود و بخشی از آن هم به خارج از کشور صادر می‌شود.

جلیلیان در پاسخ به اینکه چرا واحدهای پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه تاکنون وارد فاز تولید خاویار نشده اند، گفت: برای اینکه ماهیان خاویاری وارد مرحله تولید خاویار شوند به یک پروسه زمانی هشت تا ۱۰ ساله برای گونه فیل ماهی و یک بازه زمانی پنج تا شش ساله برای ماهی گونه سیبری نیاز است که پرورش دهندگان استان به دلیل مسائل اقتصادی اجازه نمی دهند این زمان سپری و ماهی‌ها وارد فاز تولید خاویار شوند.

این مسئول سپس با اشاره به توجیه پذیری بالای اجرای پروژه های پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه، گفت: توسعه واحدهای پرورش ماهیان خاویاری در استان خیلی جای کار دارد.

جلیلیان دو شهرستان سرپلذهاب و گیلانغرب در استان کرمانشاه را مستعد توسعه پرورش ماهیان خاویاری عنوان کرد و افزود: دمای بین ۱۸ تا ۲۱ درجه منابع آبی در کنار برخورداری از منابع آبی زیاد، این دو شهرستان را مستعد توسعه پرورش ماهیان خاویاری کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.