صفحه اصلی / استان ها / ظرفیت پرورش کرم ابریشم در گیلان رو به افزایش است

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

ظرفیت پرورش کرم ابریشم در گیلان رو به افزایش است

کسب و کار نیوز:رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: افزایش ظرفیت پرورش کرم ابریشم از جمله دستاوردهای طرح اقتصاد مقاومتی برای احیا و توسعه صنعت نوغانداری است که در گیلان در حال اجرا است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عدیل سروی با بیان گیلان از جمله استان های کشور است که طرح اقتصاد مقاومتی برای احیا و توسعه صنعت نوغانداری در آن اجرا می شود، گفت: اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در نهایت احیا و توسعه نوغانداری و افزایش ظرفیت پرورش کرم ابریشم را در پی دارد.

وی افزود: ایجاد ارزش افزوده در فرآیند تولید نوغانداری و ابریشم، افزایش درآمد خانوار روستایی و بهبود وضعیت معیشتی آنها، کاهش خروج ارز برای واردات نخ ابریشم با افزایش تولید داخلی و ارتقاء ضریب خوداتکایی در صنایع مرتبط از مزایای دیگر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در این زمینه است.

سروی با بیان اینکه در سال اول اجرای طرح اقتصاد مقاومتی شاهد افزایش تعداد خانوار نوغاندار از ۱۷ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر در کشور بودیم، خاطرنشان کرد: افزایش توزیع تخم نوغان نیز از ۲۵ هزار و ۷۱۰ جعبه به ۳۹ هزار و ۸۰۰ جعبه تخم نوغان رسیده که با افزایش ۵۵ درصدی توزیع همراه بوده که طی ۱۰ سال گذشته بالاترین رکورد را به خود اختصاص داده است. میزان تولید پیله تر نیز از ۹۷۰ تن در سال گذشته به یک هزار و ۳۸۵ تن افزایش پیدا کرده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به پرورش پاییزه کرم ابریشم پس از ۲۳ سال وقفه، تصریح کرد: پرورش پائیزه کرم ابریشم به‌ منظور اقتصادی کردن این تولید، در سال جاری در ۱۰ استان کشور و با مشارکت ۱۷۳ نوغاندار عملیاتی شد.

وی گفت: استان‌های حاضر در طرح اقتصاد مقاومتی برای احیا و توسعه صنعت نوغانداری، استان‌های گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان، سمنان، کردستان و البرز هستند.

همچنین مطالعه کنید:

ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.