صفحه اصلی / استان ها / خون شهید سلیمانی اتحاد منطقه را تقویت کرد
خون شهید سلیمانی اتحاد منطقه را تقویت کرد

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی:

خون شهید سلیمانی اتحاد منطقه را تقویت کرد

کسب و کار نیوز:رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: جهان اسلام شخصیت بی‌نظیری را از دست داد، اما خون شهید سلیمانی توانست اتحاد منطقه را تقویت کند و محبوبیت او پس از شهادتش نیز استمرار داشته و حتی دوچندان شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اکبر ملکی‌راد به تشریح دلایل محبوبیت سردار سلیمانی بعنوان یک چهره ملی پرداخت و اظهار کرد: سردار سلیمانی علاوه بر اینکه یک رزمنده و دیپلمات کاردان در تمامی حوزه‌ها بود به عنوان یک شخصیت جامع دارای تفکر راهبردی و همه جانبه به شمار می‌رفت و از آنجاکه بعنوان قهرمان مبارزه با تروریست در خاورمیانه شناخته می شد از خود یک چهره محبوب و دوست داشتنی برجای گذاشت.

وی سردار سلیمانی را شخصیت بی‌نظیری دانست که منطقه را از لوث داعش پاک کرد و توانست به عنوان محور اتحاد بین کشورهای مسلمان منطقه نقش‌آفرینی کرده و محبوبیت خود را به خارج از مرزهای ایران صادر کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی در پاسخ به این پرسش که شهادت سردار ملی چه اندازه موجب همبستگی بیش از پیش اقشار مختلف مردم علیه آمریکا و همپیمانانش خواهد شد، گفت: نخستین ثمره خون شهید سلیمانی در تقویت همبستگی ملی و منطقه‌ای مردم علیه آمریکا، تصویب خروج فوری آمریکایی‌ها توسط مجلس عراق بود. در واقع مجلس عراق در یک اقدام صحیح و در راستای اتحاد منطقه و شروع پاکسازی خاورمیانه از وجود نظامیان آمریکایی دست به تصویب این طرح داد که خشم ترامپ را برانگیخت.

وی در ادامه به ترس و وحشت رئیس جمهور آمریکا از انتقام سخت ایران علیه استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: ترس ترامپ از انتقام جبهه مقاومت و خاورمیانه با محوریت جمهوری اسلامی ایران است و در واقع این نظام اسلامی است که کشورهای منطقه را علیه ظلم و جنایتی که ترامپ مرتکب می‌شود برانگیخته و تقاص خون سردار سلیمانی را می‌گیرد.

ملکی‌راد به تقویت همبستگی ملی و انسجام داخلی بدنبال شهادت سردار سلیمانی علیرغم وجود اختلافات حزبی و سیاسی و نیز مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره کرد و افزود: شهادت سردار سلیمانی علاوه بر تقویت اتحاد ملی موجب همبستگی بیشتر جبهه حق در دنیا شد.

وی در ادامه دلیل اصلی ترور سردار سلیمانی به دست ترامپ را تجزیه خاورمیانه بزرگ و تفرقه بین نیروهای جبهه مقاومت در منطقه بیان کرد و افزود: ترامپ به این موضوع پی برده بود که هر نقشه شوم یا توطئه‌ای که بخواهد در خاورمیانه عملی کند با حضور سردار سلیمانی و نیروهای مقاومت امکان‌پذیر نیست و هیچکدام از برنامه‌های آمریکا به نتیجه نخواهد رسید از این رو دست به یک ریسک بزرگ زد اما غافل بود که از اینکار نتیجه معکوس می‌گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی دستور حمله ترامپ به مراکز تاریخی ایران را یک جنایت جنگی دانست و افزود: هدف قرار دادن مراکز تاریخی ایران مغایر با قواعد بین‌المللی است، گرچه از رئیس جمهور آمریکا بیش از این انتظار نمی رود.

وی بیان کرد: انتقام سخت و کوبنده از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همرزمانش موجب فروکش کردن تهدیدات ترامپ خواهد شد و موجب خروج نیروهای نظامی آمریکا از منطقه خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.